Koronawirus. Czy Polacy kupują więcej alkoholu?
Czy w czasie pandemii koronawirusa Polacy kupują więcej alkoholu? Jak wygląda sprzedaż alkoholu w czasie pandemii? Z odpowiedzią na te pytania przychodzi "Rzeczpospolita", która powołuje się na dane Nielsena.
Sprzedaż alkoholu w czasie pandemii spadła o 1 proc. Chodzi o spadek ilościowy, który zanotowano w okresie od listopada 2019 do końca października 2020. Biorąc jednak pod uwagę wzrost cen alkoholu, co jest konsekwencją podniesienia akcyzy, sprzedaż wzrosła wartościowo o 7 proc. W skrócie - Polacy w ostatnim roku kupili mniej alkoholu, ale więcej za niego zapłacili.
Polacy coraz częściej kupują wino
Jak wynika z danych przekazanych przez "Rz", ilościowa sprzedaż win stołowych wzrosła aż o 6 proc. Jeśli chodzi o wartość sprzedaży - jest to 9 proc. więcej. Nic jednak nie przebije win musujących, które zanotowały 16-procentowy wzrost wartości sprzedaży.
W porównaniu do innych krajów Polacy nie piją jednak dużo wina.
Polski konsument wypija ok. 4 litrów wina rocznie, podczas gdy średnia dla winiarskich krajów jak np. Francja, wynosi powyżej 50 litrów - powiedział w rozmowie z "Rz" Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.