Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Policjanci biją na alarm. Tak można stracić pieniądze w ferie

2

Rokrocznie w okresie ferii uaktywniają się przestępcy. Niestety, także i tym razem próbują uzyskiwać rozmaite korzyści w sposób niezgodny z prawem. Jak działają oszuści? O tym informują olsztyńscy policjanci.

Policjanci biją na alarm. Tak można stracić pieniądze w ferie
Policja (Pixabay, Andrzej Rembowski)

Okres ferii sprzyja wyjazdom w rozmaite miejsca. Choćby to wykorzystywać próbują oszuści.

Do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie zgłosił się pewien mieszkaniec Olsztyna, który twierdził, że padł ofiarą oszustwa. Na jednym z portali ogłoszeniowych znalazł ofertę wynajmu apartamentu w górach podczas ferii zimowych. Pokrzywdzony postanowił zadzwonić do najemcy, aby zarezerwować wybrany termin. Następnie mężczyzna otrzymał maila z instrukcją dotyczącą wpłacenia zaliczki za tygodniowy pobyt. Po wpłaceniu pieniędzy kupujący nie otrzymał żadnego potwierdzenia rezerwacji, co wzbudziło jego podejrzenia - czytamy w komunikacie mundurowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Drożyzna nad Morskim Okiem? "Szok był, nie będziemy ukrywać"

Najemca przestał odbierać od niego telefony. Wówczas mieszkaniec Olsztyna był już praktycznie pewny, że dał się złapać w sidła oszusta.

Pokrzywdzony zorientował się, że padł ofiarą oszustów, po tym jak skontaktował się z osobą, której dane osobowe widniały w korespondencji – okazał się mim przewodnik górski, który nie zajmuje się wynajmem kwater. Wartość strat poniesionych przez oszukanego mężczyznę to 600 złotych - poinformowano.

Nie daj się oszukać. Policja przypomina kluczowe zasady

Jak postępować, by nie dać się oszukać? Policja przypomina o najważniejszych zasadach. Oto one:

  • w każdym przypadku podejmowania internetowych transakcji należy zachować czujność.
  • porównajmy cenę z cenami kwater o podobnym standardzie i lokalizacji, tzw. super okazje powinny zawsze wzbudzać nasze podejrzenia.
  • zapytajmy o dokładną lokalizację, adres i postarajmy się zebrać jak najwięcej informacji na temat danego obiektu.
  • uczciwy sprzedawca nie będzie stronił od wystawienia paragonu, rachunku, czy faktury nawet na poziomie wpłaty zaliczki na poczet wynajmu.
  • nie sugerujmy się opiniami zadowolonych klientów dostępnymi na stronie internetowej obiektu – w przypadku oszustwa są one spreparowane – zasięgnijmy opinii z innych miejsc.
  • zachowajmy dokumentację związaną z transakcją wynajmu kwatery. W razie niewywiązania się oferenta z zawartej umowy do odzyskania należności pomocne okazać się mogą informacje przesłane w formie SMS, czy za pomocą poczty elektronicznej.
Autor: MDO
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Kontrowersyjne oświadczenie nt. sprzętu WOŚP. Prawniczka: nie mają mocy prawnej
Zagrożenie zdrowia i życia. Rodzina błaga o pomoc w odnalezieniu 22-latki
Nowy kalendarz ferii zimowych. "Ceny spadną"
Dramatyczna akcja służb na Podkarpaciu. Przysypany mężczyzna
Seniorzy masowo tracą pieniądze. Myślą, że idą na bezpłatne badania
Iga Świątek zagra w kolejnej rundzie. Teraz mecz z Niemką
Chleb ze smalcem za 25, kiełbasa za 30. Ceny w Zakopanem
Zaginęła prawniczka z Lublina. Rodzina zwróciła się z apelem do kierowców
Termin mija w niedzielę. Koniec TikToka w USA
Jeździsz samochodem? Do tych miast lepiej się nie wybieraj
Przyrodnicy załamani. Ktoś zastrzelił Merle
Ludzie lądują w szpitalach w dwóch krajach. Winne borówki z Polski?
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić