Udział poszczególnych mediów w rynku ciągle się zmienia. Jak wygląda to w 2023 roku? Wiele jest w stanie powiedzieć nam o tym najnowszy raport wykonany przez Eurobarometr.
Nadal najpopularniejszym sposobem na pozyskiwanie informacji jest telewizja. W ciągu ostatnich 7 dni aż 71 proc. ankietowanych oglądało TV. Na kolejnych lokatach znajduje się prasa oraz portale internetowe - 42 proc.
Ex aequo na trzecim miejscu znajduje się zaś radio oraz media społecznościowe - po 37 proc. Względem 2022 r. media społecznościowe urosły o 11 p.p., co jest ogromnym przyrostem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czytaj również: Belka ostro o politykach PiS. Dostało się także TVP
Zaufanie do mediów publicznych? W Polsce wyjątkowo niskie
Bardzo ciekawym aspektem jest zaufanie do poszczególnych form masowego przekazu. Średnio 48 proc. mieszkańców Unii Europejskiej ufa telewizji i radiu publicznemu. Na kolejnej pozycji jest prasa drukowana (38 proc.), a dopiero potem telewizja i radio prywatne (29 proc.).
Co ciekawe, Polska jest jedynym krajem UE, w którym media prywatne mają większe zaufanie niż telewizja i radio publiczne - 41 proc. do 26 proc. Czyni to Polskę wyjątkiem na skalę Unii. Drugim krajem, w którym media publiczne nie są na 1. miejscu, są Węgry (25 proc.). Tam jednak najwięcej osób ufa "osobom lub grupom obserwowanym w mediach społecznościowych" (28 proc.).
W jakich celach Polacy śledzą wiadomości? Najczęściej, by śledzić politykę krajową (70 proc. ankietowanych w ciągu ostatnich 7 dni), wiadomości lokalne (59 proc.) oraz sprawy europejskie i międzynarodowe (52 proc.). Jedynie w grupie 15-24 najpopularniejszym źródłem informacji są media społecznościowe. W grupach od 25. roku życia w górę dominuje u nas telewizja.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.