Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Przerażająca liczba katastrof lotniczych w Rosji. Eksperci mówią o przyczynach

Co najmniej 12 samolotów wojskowych spadły na terenie Rosji od początku wojny i nie ma to żadnego związku z działaniami ukraińskich sił. Jesienią coraz częściej dochodziło do wypadków samolotów wojskowych w Rosji. Eksperci zgodnie mówią, że przyczyną tak dużej liczby katastrof są nałożone na Rosję sankcje.

Przerażająca liczba katastrof lotniczych w Rosji. Eksperci mówią o przyczynach
Coraz więcej katastrof lotniczych w Rosji (Telegram)

W piątek w Kraju Nadmorskim w Dalekowschodnim Okręgu Federalnym w Rosji rozbił się samolot myśliwski MiG-31. Wypadek miał miejsce w trakcie lotu szkoleniowego. Katastrofa została potwierdzona przez rosyjski resort obrony, który twierdzi, że przyczyną była "usterka techniczna".

12 katastrof samolotów wojskowych

Portal "The Insider" opisuje, że jesienią liczba katastrof samolotów wojskowych w Rosji dramatycznie się zwiększyła. To siódmy taki przypadek w ciągu trzech miesięcy. Od początku wojny - według oficjalnych danych - doszło do 12 katastrof. Według Ministerstwa Obrony prawie wszystkie loty były szkoleniowe.

Jednak katastrofy powodowały również ofiary wśród ludności cywilnej - w Jejsku maszyna runęła na dziewięciopiętrowy blok mieszkaniowy, w wyniku czego zginęło 15 osób. Zachodni eksperci zaczęli sugerować, że przyczyną tak licznych awarii są sankcje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Ukraiński BTR-4 po spotkaniu z miną. Rosjanie nie mogli w to uwierzyć

Sankcje uderzają w Rosję

Rosja straciła kilka typów samolotów, w tym te, które nie były powszechnie używane w czasie wojny (MiG-31, Su-30), i można przypuszczać, że wynika to z braku wysoko wykwalifikowanego personelu. - Ale do katastrof dochodziło częściej jeszcze przed ogłoszeniem mobilizacji, a po niej personel nie był wysyłany na front, a szkody spowodowane katastrofami były nieznaczne - mówi ekspert Michael Bonert w rozmowie z portalem "The Insider".

Najbardziej prawdopodobna przyczyna takich katastrof to brak materiałów i narzędzi potrzebnych do wysokiej jakości naprawy i obsługi samolotów. To, jego zdaniem, wiele mówi o skuteczności sankcji.

Przestarzałe części zamienne

Jednak emerytowany pułkownik sił powietrznych Rosji Wiktor Alksnis, który rozmawiał z "The Insider", uważa, że ​​sankcje nie mają nic wspólnego z tymi incydentami, ponieważ 99 proc. rosyjskich samolotów wojskowych nie mają importowanych części zamiennych. Jego zdaniem, przyczyną katastrof są przestarzałe sowieckie elementy w maszynach.

Autor: BA
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Nowa generacja polskich lekkoatletów. Potrzebna jest cierpliwość
W średniowiecznej Polsce wytwarzano ją na potęgę. Nowe badania to potwierdzają
Nie żyje Ołeksij Szubin. Były piłkarz zginął w wojnie w Ukrainie
Akcja ratunkowa w Jaskini Racławickiej. Grotołaz utknął w pułapce
Burmistrz z Włoch chciał schudnąć. Pomogli mu mieszkańcy
Inwentaryzacja w Puszczy Rominckiej. Rekordowa liczba nietoperzy
Ponad 1000 pracowników straci pracę. Masowe zwolnienia a plan Trumpa
"Kto jej dał prawko?". Internauci patrzą i nie mogą uwierzyć
Były ekspert NATO ostrzega. To może być kolejny cel Putina po Ukrainie
Zaskakujące odkrycie. Muszki owocowe uwielbiają karuzele
Koszmarne wakacje w łódzkim hotelu. "Jak z horroru"
Ciało kobiety leżało dwie godziny przy śmietniku. Wokół bawiły się dzieci
KOMENTARZE WYŁĄCZONE
Sekcja komentarzy coraz częściej staje się celem farm trolli i polem do dezinformacji. Dlatego zdecydowaliśmy się wyłączyć możliwość komentowania pod tym artykułem.
Redakcja o2.pl
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić