Brytyjska agencja rządowa Ofsted, która zajmuje się edukacją dzieci, opublikowała szokujący raport. Powstał on na podstawie wizyt w ponad 900 placówkach edukacyjnych i opieki społecznej w Anglii we wrześniu i w październiku.
Z badań wynika, że pandemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia poważnie odbiły się na dzieciach. Najbardziej dotknęło to te, które niedawno zaczęły edukację i miały pracujących rodziców.
Doświadczyły podwójnej krzywdy, spędzając mniej czasu z rodzicami, a także z innymi dziećmi - powiedziała główna inspektorka Ofsted Amanda Spielman.
Najmłodsze dzieci znowu potrzebują pieluch i zapomniały, jak korzystać ze sztućców
Nauczyciele zgłaszali, że niektóre dzieci, które potrafiły już korzystać z toalety, musiały ponownie używać pieluch.
Inne zapomniały podstawowych umiejętności, które opanowały, takich jak jedzenie nożem i widelcem, nie wspominając o utracie wczesnych postępów w liczbach i słowach - dodała Spielman.
Czytaj także: Profesor mówi bez ogródek. "Postawy negujące istnienie koronawirusa powinny być ścigane"
W raporcie zwrócono także uwagę na problemy u starszych dzieci. Niektóre z nich mają zaległości w matematyce, problemy z czytaniem i koncentracją lub utraciły sprawność fizyczną. Inni wykazywały oznaki niepokoju psychicznego, które przejawiały się w zaburzeniach odżywiania i samookaleczeniach.
Czytaj także: Do kiedy nauka zdalna? Ten scenariusz nie brzmi dobrze
Agencja Ofsted podkreśliła, że większość dzieci traciła przez to, że szkoły były zamknięte. Zaznaczyła jednak, że niektóre radziły sobie w nauce lepiej, ponieważ spędzały dużo czasu z rodzicami i opiekunami.
Zobacz także: Stabilizacja ilości zakażeń. Koronawirus wyhamowuje? Prof. Andrzej Matyja odpowiada (WIDEO)
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.