Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

pogoda
Warszawa
13°
Marcin Lewicki
Marcin Lewicki | 

Psycholog o głośnej sprawie. "Moja opinia zostanie uznana za skrajną"

41

Widok małoletnich, spożywających bezalkoholowe piwo lub wino nie niestety niczym nadzwyczajnym. Dzieci raczą się tymi trunkami nawet pod opieką dorosłych, którzy zachęcają ich do wspólnej konsumpcji. Psycholog przestrzega rodziców przed tak lekkomyślnym podejściem.

Psycholog o głośnej sprawie. "Moja opinia zostanie uznana za skrajną"
Psycholog uważa, że podawanie dzieciom napojów imitujących alkohol to błąd (Facebook)

Znany pedagog Krzysztof Sarzała uważa, że w obecności dzieci nie powinno się nawet spożywać alkoholu. Co dopiero mówić o częstowaniu małoletnich piwem - nawet tym bez zawartości procentów.

Myślę, że moja opinia zostanie uznana za skrajną, ale uważam, że w obecności dzieci nie powinniśmy spożywać napojów alkoholowych. Nie mówiąc już o częstowaniu ich bezalkoholowym substytutem - stwierdził Sarzała w rozmowie z Faktem.

Skąd taka opinia? Psycholog podkreśla, że nie chodzi o skład napoju. Ważny jest tzw. mechanizm uczenia nawyków behawioralnych.

Zdarza się, że każda uroczystość lub bardziej podniosłe wydarzenie zaczyna się od tego, że rodzice wyciągają piwo lub mocniejsze trunki. Przez to dzieci uczą się takich zachowań i powtarzają dorosłych. Małoletni chce podkreślić w ten sposób wagę momentu, radość albo fakt odpoczynku. Stąd tak często dzieci piją w wakacje - mówi Faktowi Krzysztof Sarzała.

Ceniony pedagog dodaje jednocześnie, że warto reagować na przykłady podawania dzieciom napojów alkoholowych albo na inne, niewłaściwe zachowania. Nie chodzi tu o "moralizowanie", a poddawanie zachowania dorosłych w wątpliwość.

Widziałem, jak jedna kobieta wyrzuciła plastikowy kubek na chodnik. Szła z dzieckiem. Zapytałem ją o to, czy ona zdaje sobie sprawę z tego, że jej dziecko będzie robić tak samo. Efekt był pozytywny. Podniosła śmieć, wyrzuciła go i przeprosiła - stwierdza psycholog.

Policjantka opisuje przykład "pojenia dzieci"

Sarzała odniósł się w rozmowie z "Faktem" do sprawy, którą opisała funkcjonariuszka prowadząca kanał "Z pamiętnika policjantki".

Kobieta zainterweniowała w sprawie rodzin odpoczywających nad jednym z warszawskich kąpielisk. Dorosłe kobiety (najpewniej matki dzieci) raczyły się alkoholowymi trunkami, a dzieciom polewały w kieliszkach bezalkoholowe piwo.

Trwa ładowanie wpisu:instagram
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić