Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Aleksandra Łukasiewicz
Aleksandra Łukasiewicz | 

Reklamy w reakcji na wybory parlamentarne 2019 - bilety w jedną stronę i wirtualna rzeczywistość

1

W reklamie często liczy się szybkość reakcji na aktualne wydarzenia. Stąd nie dziwi, że już w dzień po wyborach parlamentarnych mamy pierwsze kampanie komentujące wynik wyborów parlamentarnych 2019. Zapraszam na ich przegląd.

Wybory to kolejna dobra okazja do wykorzystania w marketingu.
Wybory to kolejna dobra okazja do wykorzystania w marketingu. (WP.PL, Aleksandra Łukasiewicz)

Jesteśmy po weekendowych wyborach do parlamentu, zewsząd sypią się na nas komunikaty Państwowej Komisji Wyborczej, komentarze, prognozy polityczne itp. Ale marketingowcy nie zostają w tyle - próbują wykorzystać kontekst wyborczy, aby wybić się wśród innych wiadomości.

Dlatego zapraszam na przegląd RTM-owych (RTM - Real Time Marketing, czyli marketing odnoszący się do bieżących wydarzeń) postów marek w mediach społecznościowych. Nie ma ich dużo, bo zdaje się, że marketingowcy nie za bardzo chcą się angażować w polityczne sprawy, jednak jak pokazują to poniższe przykłady - można to zrobić z przymrużeniem oka i całkiem zgrabnie.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Już chwilę po zakończeniu ciszy wyborczej wyszukiwarka lotów Flipo.pl zamieściła post, oferując bilety w jedną stronę w razie niezadowolenia z wyniku wyborów. Reklama okazała się prawdziwym hitem wśród internautów.

Zobacz także: Zobacz też: Co z deficytem po wyborach? "Myślę, że PiS pożegna się z pomysłem zrównoważonego budżetu"
Trwa ładowanie wpisu:facebook

Parę minut później post opublikował sklep z elektroniką x-kom, który proponuje nam wirtualną rzeczywistość (VR), w razie, gdyby ta powyborcza nie przypadła nam do gustu.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Niewiele później był zakład fotograficzny Foto-Eka w Płońsku. Ten także nawiązuje do wyjazdu w jedną stronę, tym razem oferując usługę zdjęć do dokumentów.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Polska marka ubrań Animush proponuje nam za to koszulkę z reakcją na wyniki wyborów.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Wydawnictwo Karakter w bardzo subtelny sposób odnosi się swoją reklamą do okoliczności.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Jednak zdaje się, że wszystkich na głowę bije Zakład Pogrzebowy A. S. Bytom. Aż szkoda, że zakład ten istnieje tylko w przestrzeni internetowej.

Widzieliście jakieś inne reklamy odnoszące się do wyborów? Dajcie znać na dziejesie.wp.pl

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Mieszkali w namiocie w Łodzi. Kobieta jest w ósmym miesiącu ciąży
Tu matka Madzi z Sosnowca odsiaduje karę więzienia. Takie warunki ma Katarzyna W.
Zaskakujący finał poszukiwań 71-latka. Znaleźli go w lodowatej rzece
Pożar domu w Boruszowicach. Policjanci zdążyli w ostatniej chwili
Bytom. Mężczyzna i pięć nastolatek zatrzymani na ogródkach działkowych
Wjechał w armatkę śnieżną w Krynicy-Zdroju. 13-latek nie żyje
Nietypowy widok w lesie. "Natura potrafi zaskakiwać"
Dwie rosyjskie rafinerie bez ropy? Skuteczny atak Ukrainy
Myje się dwa razy w tygodniu. "Mam obawy, że brzydko pachnę"
Robert Karaś będzie reprezentować azjatycki kraj. "Zrobię to z dumą"
Wjechał na oblodzone jezioro. Auto utknęło na środku
Poruszające sceny. Tak dzieci pożegnały zamordowanego księdza
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić