Jesteśmy po weekendowych wyborach do parlamentu, zewsząd sypią się na nas komunikaty Państwowej Komisji Wyborczej, komentarze, prognozy polityczne itp. Ale marketingowcy nie zostają w tyle - próbują wykorzystać kontekst wyborczy, aby wybić się wśród innych wiadomości.
Dlatego zapraszam na przegląd RTM-owych (RTM - Real Time Marketing, czyli marketing odnoszący się do bieżących wydarzeń) postów marek w mediach społecznościowych. Nie ma ich dużo, bo zdaje się, że marketingowcy nie za bardzo chcą się angażować w polityczne sprawy, jednak jak pokazują to poniższe przykłady - można to zrobić z przymrużeniem oka i całkiem zgrabnie.
Już chwilę po zakończeniu ciszy wyborczej wyszukiwarka lotów Flipo.pl zamieściła post, oferując bilety w jedną stronę w razie niezadowolenia z wyniku wyborów. Reklama okazała się prawdziwym hitem wśród internautów.
Parę minut później post opublikował sklep z elektroniką x-kom, który proponuje nam wirtualną rzeczywistość (VR), w razie, gdyby ta powyborcza nie przypadła nam do gustu.
Niewiele później był zakład fotograficzny Foto-Eka w Płońsku. Ten także nawiązuje do wyjazdu w jedną stronę, tym razem oferując usługę zdjęć do dokumentów.
Polska marka ubrań Animush proponuje nam za to koszulkę z reakcją na wyniki wyborów.
Czytaj też: Wyniki wyborów. Wygrana dzięki 500+. PiS musi pomyśleć o waloryzacji, jeżeli chce rządzić dalej
Wydawnictwo Karakter w bardzo subtelny sposób odnosi się swoją reklamą do okoliczności.
Jednak zdaje się, że wszystkich na głowę bije Zakład Pogrzebowy A. S. Bytom. Aż szkoda, że zakład ten istnieje tylko w przestrzeni internetowej.
Widzieliście jakieś inne reklamy odnoszące się do wyborów? Dajcie znać na dziejesie.wp.pl
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.