Koniec z przekrętami? Być może, bo proceder sprzedawania samochodów po szkodzie całkowitej do naprawy i późniejszej odsprzedaży jest doskonale znany od lat. Nie zawsze takie samochody nadają się na złom, a technologie napraw mocno poszły do przodu, ale też nie zawsze pozostaje po tym ślad, a nierzadko dostęp do informacji mają tylko ubezpieczyciele czy wąskie grono pracowników firm ubezpieczeniowych.
Walka z autami powypadkowymi. Idą zmiany
Może się to diametralnie zmienić, kiedy do historii pojazdu zostanie dodana funkcjonalność, pozwalająca na sprawdzenie, czy pojazd nie miał szkody istotnej. Już 1 marca 2020 r. wdrożono rozwiązania techniczne umożliwiające wprowadzenie do CEP przez zakłady ubezpieczeń danych na temat takich szkód wobec pojazdów.
Jako szkoda istotna klasyfikowane jest zdarzenie, w którym dochodzi do uszkodzenia elementów układu nośnego, hamulcowego lub kierowniczego — informuje Damian Ziąber, rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.