oprac. Danuta Pałęga| 

Schrony powstają w Łodzi. Miasto przygotowuje się "na wszelki wypadek"

64

Podczas wizyty na placu budowy tunelu średnicowego w Łodzi, prezydent miasta Hanna Zdanowska wyraziła nadzieję, że tunel oraz podziemne przystanki kolejowe będą mogły pełnić funkcję schronów dla mieszkańców. PKP PLK nie wyklucza, że tak się właśnie stanie. Oczywiście, jeśli Polska będzie w sytuacji, gdy takie instalacje będą mieszkańcom potrzebne.

Schrony powstają w Łodzi. Miasto przygotowuje się "na wszelki wypadek"
W Łodzi powstają schrony na wypadek zagrożenia. Kiedy będą gotowe? (PAP, PAP/Marian Zubrzycki)

Po dziewięciomiesięcznej przerwie maszyna drążąca tunel pod Łodzią, znana jako TBM "Katarzyna", ponownie rozpoczęła swoją działalność. Podczas konferencji prasowej na placu budowy tunelu, prezydent Łodzi, Hanna Zdanowska, podkreśliła znaczenie tej inwestycji nie tylko z perspektywy transportowej, ale także jako potencjalne miejsce schronienia dla mieszkańców miasta.

Prezydent Zdanowska zaznaczyła, że budowa tunelu kolejowego powinna uwzględniać również infrastrukturę schronieniową.

Jest bardzo istotne, żeby przy okazji budowy tunelu kolejowego powstała infrastruktura, którą moglibyśmy wykorzystywać jako miejsce schronienia, czy nawet schron dla mieszkańców miasta - powiedziała prezydent Łodzi.

Jak podaje Business Insider, w rozmowie z prezesem PKP PLK, Zdanowska wyraziła nadzieję, że projekt ustawy umożliwiający takie wykorzystanie tunelu szybko wejdzie w życie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zapytaliśmy Polaków o podróże koleją z PKP. "Jest ogromna poprawa"

PKP PLK, jako inwestor tunelu średnicowego pod Łodzią, potwierdziło, że w obecnej sytuacji geopolitycznej analizuje możliwości dostosowania już zaawansowanej budowy do pełnienia funkcji schronu lub miejsca schronienia dla ludności.

Rozmawiałam już na ten temat z prezesem PKP PLK. Wiem, że jest projekt ustawy w tej sprawie. Mocno kibicujemy temu projektowi, żeby jak najszybciej wszedł w życie - dodała Hanna Zdanowska.

Planuje się, że na linii kolejowej przebiegającej przez Łódź w połowie 2026 roku znajdą się trzy podziemne przystanki, które mogłyby służyć jako miejsca schronienia na wypadek katastrof naturalnych, a nawet wojny. Podziemne stacje wzdłuż tunelu kolejowego linii średnicowej od stacji Łódź Fabryczna do stacji Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec będą położone na głębokości około 25 metrów pod powierzchnią ziemi. Te trzy podziemne, trzykondygnacyjne przystanki to Śródmieście, Polesie i Koziny.

Jak donosi Business Insider, prezydent Zdanowska podkreśliła, że dostosowanie tych obiektów do celów schronienia jest niezbędne. "Nam jest to bardzo potrzebne i szkoda byłoby, gdybyśmy nie wykorzystali tej infrastruktury."

PKP PLK poinformowały, że prace nad dostosowaniem tunelu do funkcji schronienia są w toku, co ma zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo mieszkańcom Łodzi w przyszłości.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić