Sprawę nagłośniła pani Kaja, opiekunka i mama niepełnosprawnego mężczyzny, który był zmuszony podróżować na podłodze. Kobieta jechała z synem z Poznania do Rzeszowa. Pomimo wcześniejszego zakupu biletu i rezerwacji miejsc, musieli siedzieć na korytarzu.
Niepełnosprawny na podłodze
Jak to jest, że w XXI wieku, przy tak rozwiniętej komputeryzacji, ciężko jest Wam stworzyć system sprzedaży biletów, który uwzględniałby to, że kupując bilet dla osoby na wózku i dla opiekuna, potrzebne są dwa miejsca siedzące i miejsce do postawienia wózka? – napisała matka niepełnosprawnego mężczyzny.
Czytaj także: Wyniki sondażu na Węgrzech. To jest "przerażające"
Zamiast siedzeń dostali "miejsca do postawienia wózka". Na podłodze oprócz podstawek pod wózek były także bagaże innych pasażerów. Mieszkanka Rzeszowa dodała, że to nie jest pierwsza tego typu podróż.
Według obsługi pociągu osoba na wózku powinna siedzieć na wózku, co jest bzdurą, ponieważ to, że ktoś porusza się na wózku, nie oznacza, że musi w nim spędzać kilkanaście godzin. Jest to po prostu niewygodne i zdecydowanie lepiej jest się przesiąść na fotel - komentuje mama mężczyzny.
W dalszej części wpisu pani Kaja porusza temat rozdzielnie miejsc. Jako opiekunka niepełnosprawnej osoby nie powinna siedzieć daleko od niej z prostych względów bezpieczeństwa. Tym bardziej że podróż planowo trwała ponad 9 godzin.
Dziennikarze Onetu zwrócili się o komentarz do PKP Intercity. Przewoźnik przyznał, że taka sytuacja miała miejsce, jednak, jak dodaje Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity, nastąpił błąd przy zakupie miejsce i leży on po stronie pani Kai. Opiekunka niepełnosprawnego mężczyzny powinna kupić bilet z miejscem dla wózka i drugi dla opiekuna. Zamiast tego wybrała dwa z miejscem dla wózka.
Podróżni mogą kupować bilety w oddzielnych transakcjach i wówczas w pierwszej transakcji dla osoby poruszającej się na wózku wybiera się jako rodzaj biletu « Miejsce dla osoby na wózku« , a w drugiej transakcji – po wybraniu połączenia należy wybrać bilet z ulgą dla przewodnika/opiekuna - zostanie wówczas wyświetlone pole umożliwiające podanie numeru biletu osoby z niepełnosprawnością i automatycznie zostanie przydzielony obok fotel do siedzenia dla opiekuna– informuje Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.