Z roku na rok wzrasta spożycie mięsa z kurcząt. W naszym kraju zabija się około 1,1 miliarda ptaków rocznie. Warunki zmechanizowanego uboju drobiu wielokrotnie oprotestowano.
Właśnie dlatego wiele środowisk zabiega o produkcję "etycznego mięsa". Chodzi o wypracowanie takich rozwiązań, dzięki którym żaden ptak nie będzie tracić życia.
Tymczasem wygląda na to, że mamy do czynienia z początkiem przełomowych wydarzeń. "Wczoraj (21 czerwca 2023) dwie amerykańskie firmy zajmujące się hodowlą mięsa komórkowego podały do wiadomości, że ich produkty zostały dopuszczone do rynku międzystanowego. To przełom ze względu na wielkość amerykańskiego rynku spożywczego i jego wpływ na rynki innych państw" - zaznacza "Super Express".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Firma Upside Foods oznajmiła, że z sukcesem zakończyła proces dopuszczenia do rynku swojego flagowego produktu. Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) zdecydowała, że mięso wyprodukowane z komórek zwierzęcych będzie dostępne w sprzedaży.
Czytaj także: Nieprawdopodobny trop w sprawie Iwony Wieczorek
Mięso z probówki trafia na rynek. "Historyczny moment"
Firma Upside Foods oficjalny komunikat ws. przełomowej chwili opublikowała na Instagramie.
To historyczny, zmieniający świat moment, który o jeden wielki kęs przybliża do rzeczywistości naszą wizję bardziej humanitarnej, zrównoważonej przyszłości. W UPSIDE produkujemy mięso bezpośrednio z prawdziwych komórek zwierzęcych, bez konieczności hodowli i uboju miliardów zwierząt, a tym kamieniem milowym zakończyliśmy proces regulacyjny - przekazano.
Drugi producent mięsa hodowanego z komórek zwierzęcych GOOD Meat też przekazał ważne wieści. - Ogłoszenie, że jesteśmy teraz w stanie produkować i sprzedawać mięso hodowlane w Stanach Zjednoczonych, to ważny moment dla naszej firmy, przemysłu i systemu żywnościowego. Jesteśmy jedyną firmą sprzedającą mięso hodowlane na całym świecie, odkąd rozpoczęliśmy działalność w Singapurze w 2020 roku, a teraz możemy ją sprzedawać konsumentom w największej gospodarce świata - powiedział Josh Tetrick, współzałożyciel i dyrektor generalny GOOD Meat i Eat Just, cytowany przez "SE".