Bardzo proste zasady obowiązują w przypadku chęci zwrotu produktów zakupionych przez internet. Jeżeli od odbioru przesyłki nie minęło 14 dni, to śmiało możemy odesłać daną rzecz. Nie trzeba nawet podawać przyczyny.
Jeśli prezent był kupiony przez internet tuż przed świętami, to nie ma problemu. Na zwrot w sklepie internetowym mamy 14 dni od daty otrzymania przesyłki. Wówczas nawet nie trzeba podawać przyczyny. Odsyłamy oświadczenie o odstąpieniu od umowy i nietrafiony prezent. Sytuacja prosta po stronie kupującego i sprzedającego - powiedziała Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w rozmowie z tvn24.pl.
Problemy pojawiają się w przypadku prezentów kupowanych stacjonarnie. Tutaj wiele zależy od dobrej woli sprzedawcy.
Najczęściej są to określone dni a dodatkowo zasady. Od jego dobrej woli może zależeć czy na oddanie będzie 7, 14 czy aż 90 dni. To sprzedawca stacjonarny określa również czy możliwa będzie wyłącznie wymiana czy również zwrot - przyznała Cieloch.
Zwrot prezentu. Jak postępować?
Jeżeli odsyłamy jakiś produkt, to przede wszystkim powinniśmy pamiętać, by odpowiednio go zapakować. Nie trzeba użyć oryginalnego opakowania, ale konieczne jest zastosowanie takiego, które zapewni bezpieczny transport.
Należy też pamiętać o tym, by ustalić warunki zwrotu towaru ze sprzedającym. Absolutnie nie można niczego odsyłać bez kontaktu z osobą, z którą zawarliśmy transakcję.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.