W 2023 roku na Wyspach Brytyjskich zorganizowano ponad 55 tysięcy koncertów, festiwali i wydarzeń muzycznych, co stanowi wzrost o 35 proc. w porównaniu z rokiem poprzedzającym pandemię koronawirusa.
Ten imponujący wzrost liczby wydarzeń świadczy o prawdziwym renesansie koncertów na żywo, które jeszcze niedawno były obarczone poważnym ryzykiem zdrowotnym. Według RMF FM, kwota ponad 6 miliardów funtów (czyli ponad 30 miliardów złotych) wygenerowana przez sektor muzyczny w 2023 roku może wkrótce zostać pobita.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przewiduje się, że koncerty Taylor Swift oraz zapowiedziana na przyszły rok trasa zespołu Oasis dodatkowo pobudzą brytyjską gospodarkę, przynosząc jeszcze większe zyski.
Koncerty w Wielkiej Brytanii przyciągają tłumy
Jak informuje RMF FM, Wielka Brytania ma długą tradycję organizacji ogromnych wydarzeń muzycznych, które przyciągają tłumy fanów na stadionach w całym kraju. Te nowoczesne areny, znajdujące się w takich miastach jak Londyn, Cardiff, Manchester czy Edynburg, doskonale nadają się do organizacji koncertów.
Co więcej, fani, odwiedzający te wydarzenia, wydają znaczne sumy w pobliskich restauracjach i hotelach, co dodatkowo napędza lokalną gospodarkę. Na przykład, każdy duży koncert na stadionie Wembley ma istotny wpływ na północną dzielnicę Londynu, zmieniając jej profil handlowy.
- Koncerty na żywo dostarczają takich unikatowych emocji, których nie można otrzymać, słuchając muzyki w domu. Widownia wspólnie reaguje na tę muzykę, porusza się razem, ludzie śpiewają. Tworzy się pewna grupowość, której nie można stworzyć nawet w internecie - mówił w RMF FM Hirek Wrona, dziennikarz muzyczny.
Wielka Brytania od zawsze słynęła z innowacyjnych produkcji muzycznych, a brytyjscy artyści należą do światowej elity. Jednak to, co równie mocno imponuje, to zdolność tego kraju do organizacji wydarzeń na najwyższym poziomie i wykorzystywania potencjału komercyjnego związanego z muzyką, co czyni Wielką Brytanię liderem w tej dziedzinie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.