Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

To będzie norma? Dezynfekować będziemy się nawet po pandemii COVID-19

8

Według najnowszych badań, których wyniki przedstawiło Monday News, blisko 70 proc. respondentów kupuje regularnie środki do dezynfekcji - najczęściej żele oraz płyny. Po pandemii ten trend nie będzie już tak wyraźny, ale nie brak opinii, że część nawyków pozostanie z nami na dłużej.

To będzie norma? Dezynfekować będziemy się nawet po pandemii COVID-19
Środki do dezynfekcji pozostaną z nami na dłużej? (Getty Images)

Aż 67 proc. badanych kupuje środki do dezynfekcji. Tylko 6 proc. badanych sięga po nie rzadko, natomiast 27 proc. nigdy. Popularność tych produktów jest spowodowana trwającą od ponad roku pandemią i według komentujących ekspertów po zakończeniu lockdownu konsumenci z nich zrezygnują.

Co trzeci Polak nie kupuje środków do dezynfekcji

Oznacza to, że jedna czwarta osób może nie nabywać ich, lecz korzystać z darmowych dystrybutorów, znajdujących się m.in. w sklepach i na stacjach benzynowych. Oczywiście wyniki badania są pokłosiem tego, że od dłuższego czasu mamy pandemię. Trudno jest jednak mówić o konkretnym wzroście sprzedaży tego typu produktów, gdyż zaczęliśmy śledzić tę kategorię dopiero podczas trwania lockdownu – wyjaśnia Krzysztof Domeradzki z Kantar Polska, cytowany przez Monday News.

Dr Urszula Kłosiewicz-Górecka z Polskiego Instytutu Ekonomicznego uważa, że po zakończeniu pandemii konsumenci przestaną kupować żele w takiej ilości. Jednak sprzedaż i tak może być znacznie wyższa niż przed pandemią, ponieważ zmieniła się świadomość społeczeństwa, które jest teraz bardziej uważne.

Konsumenci nie porzucą niektórych zachowań wyuczonych w czasie pandemii, nawet po jej zakończeniu. Zdecydowanie częściej niż przed 2020 rokiem będą dezynfekować ręce i powierzchnie użytkowe w domach oraz biurach. Takie działania będą nasilały się szczególnie w okresach grypowych – uważa Marcin Lenkiewicz z Grupy BLIX.

Polacy najczęściej wybierają ogólnodostępne żele i płyny antybakteryjne. Rzadziej korzystają ze środków dezynfekujących w innej formie np. chusteczek czy sprejów. Dr Kłosiewicz-Górecka zauważyła, że większość konsumentów kieruje się nie wydajnością, a formą i wygodą użycia.

Żele i płyny są dostępne niemal we wszystkich punktach sprzedaży przy kasach, w różnych cenach i opakowaniach. Dzięki szerokiej ofercie można dobierać tego typu produkty do indywidualnych potrzeb, m.in. w wersji kieszonkowej. Sprej raczej jest wykorzystywany do dezynfekcji powierzchni, np. paczek dostarczanych przez kurierów. Taki produkt jest rzadziej stosowany również w trakcie sprzątania całego domu – komentuje Marcin Lenkiewicz dla Monday News.

Wyniki pochodzą z kwietniowego raportu "FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar 202". Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej próbie blisko 4 tys. dorosłych konsumentów.

Zobacz także: Minister Czarnek: "Take it easy". Ekspertki komentują
Autor: ABA
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wjechał w armatkę śnieżną w Krynicy-Zdroju. 13-latek nie żyje
Nietypowy widok w lesie. "Natura potrafi zaskakiwać"
Dwie rosyjskie rafinerie bez ropy? Skuteczny atak Ukrainy
Myje się dwa razy w tygodniu. "Mam obawy, że brzydko pachnę"
Robert Karaś będzie reprezentować azjatycki kraj. "Zrobię to z dumą"
Wjechał na oblodzone jezioro. Auto utknęło na środku
Poruszające sceny. Tak dzieci pożegnały zamordowanego księdza
Pierwsze takie nagranie przelotu Falcona 9. "Potrafi nieźle huknąć"
"Klucz do skutecznej obrony". Mówi, co powinna robić Polska
Nagi mężczyzna w masce zaczepia kobiety. "Wyglądał jak obłąkany"
Rosjanin błagał o litość. Pokazali nagranie w sieci
Wyniki Lotto 21.02.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić