W całej Polsce jest niemal 16 tys. przejazdów kolejowych. Część z nich to przejazdy niestrzeżone. W przypadku każdego z nich należy zachować szczególną ostrożność, a zbliżający się do przejazdu maszynista ma obowiązek nadać sygnał dźwiękowy.
Tyle teorii. W sprawie śmiertelnego wypadku na przejeździe w Jadwiżynie wciąż nie ma jasnej odpowiedzi na to, co było jego przyczyną.
Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że 17-letni kierujący czterokołowcem na niestrzeżonym przejeździe kolejowym prawdopodobnie nie zastosował się do znaku "stop" i wjechał po nadjeżdżający pociąg. Poniósł śmierć - relacjonuje st. sierż. Kamil Smoliński z policji w Nakle, cytowany przez "Gazetę Pomorską".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Śledztwo w sprawie pod nadzorem prokuratora prowadzą policjanci z Komendy Policji w Nakle.
Przejazdy niestrzeżone w Polsce
Określenie "przejazd niestrzeżony" to określenie powszechne. W praktyce jego mianem określa się przejazdy kategorii D i E.
Kategoria D to przejazd bez rogatek, półrogatek i samoczynnej sygnalizacji świetlnej. Przed przejazdem ustawiony jest krzyż św. Andrzeja, któremu często towarzyszy znak STOP.
Kategorią E określa się przejścia przez tory kolejowe zabezpieczone np. układającymi się w labirynt barierkami, krzyżem św. Andrzeja lub automatycznie załączanymi rogatkami i sygnalizatorem świetlnym.
Przejazdy kategorii D stanowią ok. 50 proc. wszystkich przejazdów w Polsce.
W 2022 roku na przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce zginęło 41 osób.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.