Jak informuje portal BBC, zwolnione stewardessy pracowały dla linii lotniczych Cathay Pacific Airways z Hongkongu. Niedopuszczalne postępowanie kobiety wyszło na jaw po tym, gdy do sieci trafiło nagranie, na którym pokazano je w trakcie pracy.
Przeczytaj także: Leciała z wakacji. W WC rozegrała się tragedia
Cathay Pacific Airways. Stewardessy dyskryminowały pasażerów
Autor nagrania zarejestrował, jak zwolnione stewardessy dyskryminują osoby, które nie znają języka angielskiego. Przykładowo, kiedy jedna pomyliła się i niechcący użyła słowa "dywan" zamiast "koc", mimo że członkini personelu pokładowego zorientowała się, o co chodzi, zignorowała prośbę i drwiła z pasażera w rozmowie z koleżankami z pracy.
Jeśli nie potrafisz powiedzieć po angielsku "koc", nie dostaniesz go. Dywan masz na podłodze – kpiła z pasażera stewardessa (BBC).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przeczytaj także: Polka pokazała, ile dostała odszkodowania za lot. Kwota zwala z nóg
Nagranie lotem błyskawicy obiegło internet i wywołało burzę na portalach społecznościowych. Niektóre osoby wzywały wręcz do bojkotu Cathay Pacific Airways. W końcu głos w sprawie zabrał Ronald Lam, dyrektor generalny linii lotniczej.
Ronald Lam osobiście przeprosił za zachowanie stewardess, które wyśmiewały nieanglojęzycznych pasażerów. Dyrektor generalny Cathay Pacific Airways zapowiedział także, że powoła i osobiście poprowadzi grupę zadaniową, której zadaniem będzie przeprowadzenie przeglądu kodeksu postępowania firmy.
Przeczytaj także: Naprawiał tak samolot. Nagranie jest hitem
Zdarzenie ogromnie zaszkodziło wizerunkowi Cathay Pacific Airways. To szczególnie niekorzystna sytuacja dla linii lotniczych, które ogromnie ucierpiały w konsekwencji pandemii i związanych z nią ograniczeń.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.