Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
oprac. Danuta Pałęga | 

Tyle kosztują polskie produkty w Wielkiej Brytanii. Lepiej usiądźcie

50

Ceny polskich produktów w Wielkiej Brytanii są znacznie wyższe niż w Polsce, co staje się problemem dla rodaków żyjących za granicą. Ile kosztuje mleko, serek wiejski i masło? Zobaczcie sami.

Tyle kosztują polskie produkty w Wielkiej Brytanii. Lepiej usiądźcie
Tyle kosztują polskie produkty w Wielkiej Brytanii. Lepiej usiądźcie (Pixabay, o2)

Ceny żywności w Polsce od dłuższego czasu stanowią problem dla klientów, jednak wydaje się, że najgorsze już za nami. Polacy mieszkający za granicą muszą zmierzyć się z jeszcze wyższymi kosztami zakupu rodzimych produktów.

W Wielkiej Brytanii polskie wędliny, słodycze i nabiał są dostępne. Ich ceny znacznie przewyższają te w Polsce. Dla przykładu, jak podaje "Fakt", masło kosztuje ponad 11 zł.

Polka sprawdziła też ceny innych artykułów spożywczych. Mleko "Łaciate", które w Polsce kosztuje 3,79 zł, w Kornwalii aż 6,35 zł. Z kolei serek wiejski lekki w Polsce można kupić za 2,89 zł, natomiast w Kornwalii cena sięga 4,83 zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wakacje w Polsce a za granicą. Turyści nad Bałtykiem zwrócili uwagę na jedną rzecz

Walka o klientów w Polsce

W kontekście walki o rynek, prezes Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka, Pedro Soares dos Santos, podkreśla strategię sprzedaży większej ilości towarów po niższej cenie. To podejście wpisuje się w intensywną rywalizację z Lidlem, która przynosi zauważalne efekty w wynikach finansowych sieci.

Według "Pulsu Biznesu", rywalizacja ta ma jednak swoje konsekwencje. Opublikowane dane finansowe za drugi kwartał pokazują, że marże znacznie spadły, co jest wynikiem wysokiej inflacji oraz zmieniających się kosztów operacyjnych.

Z kolei Jeronimo Martins zauważa, że w 2024 roku następują istotne zmiany, a spadek inflacji cen żywności, po wcześniejszych dużych wzrostach, wprowadza nową dynamikę na rynku.

Niespodziewane może być to, jak zauważa "Super Express", że polscy konsumenci nie reagują na wzrost realnych płac, co może wydawać się nieadekwatne w kontekście obecnej sytuacji makroekonomicznej. W odpowiedzi sieci handlowe koncentrują się na obniżaniu cen, aby przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć swoje udziały w rynku.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Polak zaginął w dżungli. Bliscy zabierają głos. "Będziemy napierać"
Niepokojące wieści dla rolników. Muszą przygotować się na trudne warunki
Wyniki sondaży z USA. Tak Amerykanie oceniają Donalda Trumpa
Były doradca Bidena o zawieszeniu broni w Ukrainie. "Jestem bardzo sceptyczny"
Szokujące informacje. "Fala" nadal obecna w polskim wojsku?
Niepokojące wieści z USA. "Washington Post" pisze, co może zrobić Putin
Udawała, że ma raka. Wyłudzała pieniądze od partnera i oszukiwała dzieci
To nie fotomontaż. Film z żółtą dacią niesie się po sieci
Ekspert o relacjach USA-Iran. Czy możliwy jest reset?
Rosja grozi ukraińskim żołnierzom. Trump naciska na zawieszenie broni
Opanowali ścieżki rowerowe. Są zagrożeniem dla bezpieczeństwa
Uwięzieni astronauci jeszcze nie wrócą do domu. Start Falcon 9 odwołano
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić