oprac. Danuta Pałęga| 

Tyle kosztują polskie produkty w Wielkiej Brytanii. Lepiej usiądźcie

50

Ceny polskich produktów w Wielkiej Brytanii są znacznie wyższe niż w Polsce, co staje się problemem dla rodaków żyjących za granicą. Ile kosztuje mleko, serek wiejski i masło? Zobaczcie sami.

Tyle kosztują polskie produkty w Wielkiej Brytanii. Lepiej usiądźcie
Tyle kosztują polskie produkty w Wielkiej Brytanii. Lepiej usiądźcie (Pixabay, o2)

Ceny żywności w Polsce od dłuższego czasu stanowią problem dla klientów, jednak wydaje się, że najgorsze już za nami. Polacy mieszkający za granicą muszą zmierzyć się z jeszcze wyższymi kosztami zakupu rodzimych produktów.

W Wielkiej Brytanii polskie wędliny, słodycze i nabiał są dostępne. Ich ceny znacznie przewyższają te w Polsce. Dla przykładu, jak podaje "Fakt", masło kosztuje ponad 11 zł.

Polka sprawdziła też ceny innych artykułów spożywczych. Mleko "Łaciate", które w Polsce kosztuje 3,79 zł, w Kornwalii aż 6,35 zł. Z kolei serek wiejski lekki w Polsce można kupić za 2,89 zł, natomiast w Kornwalii cena sięga 4,83 zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wakacje w Polsce a za granicą. Turyści nad Bałtykiem zwrócili uwagę na jedną rzecz

Walka o klientów w Polsce

W kontekście walki o rynek, prezes Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka, Pedro Soares dos Santos, podkreśla strategię sprzedaży większej ilości towarów po niższej cenie. To podejście wpisuje się w intensywną rywalizację z Lidlem, która przynosi zauważalne efekty w wynikach finansowych sieci.

Według "Pulsu Biznesu", rywalizacja ta ma jednak swoje konsekwencje. Opublikowane dane finansowe za drugi kwartał pokazują, że marże znacznie spadły, co jest wynikiem wysokiej inflacji oraz zmieniających się kosztów operacyjnych.

Z kolei Jeronimo Martins zauważa, że w 2024 roku następują istotne zmiany, a spadek inflacji cen żywności, po wcześniejszych dużych wzrostach, wprowadza nową dynamikę na rynku.

Niespodziewane może być to, jak zauważa "Super Express", że polscy konsumenci nie reagują na wzrost realnych płac, co może wydawać się nieadekwatne w kontekście obecnej sytuacji makroekonomicznej. W odpowiedzi sieci handlowe koncentrują się na obniżaniu cen, aby przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć swoje udziały w rynku.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić