Sprawcą całego zamieszania okazał się jeden z uczniów, który przyniósł do szkoły zabytkowy talerz. Naczynie pokryte było promieniotwórczym uranem. Zarządzono błyskawiczną ewakuację wszystkich uczniów i pracowników szkoły.
Lokalna policja, straż pożarna i zespół zajmujący się niebezpiecznymi materiałami przybyli na miejsce zdarzenia. Natychmiast przeprowadzili rozpoznanie i zabezpieczyli budynek – powiedział nadinspektor Robert Fisicaro.
Uczeń przyniósł zbytkowy talerz. Chciał pokazać go nauczycielowi
Talerze pokryte uranem nie są wcale zjawiskiem niespotykanym. W Polsce można znaleźć je czasami na targowiskach rupieci. Uran stosowano przed II wojną światową jako barwnik nadający ceramice intensywny czerwony kolor.
Uczeń szkoły przyniósł talerz do szkoły wraz z licznikiem Geigera, który dostał na święta. Chciał pokazać je nauczycielowi. Nie wiedział, że wywoła to paniczną reakcję pedagogów.
Uczniowie zostali ewakuowani na szkolne boisko. Natychmiast wezwano także wszystkie możliwe służby. Jedna z nauczycielek stwierdziła, że pomagając ratownikom w ewakuacji, od razu pomyślała o swoim mężu oraz dzieciach.
Chciałam, żeby wszyscy byli bezpieczni – powiedziała.
Opóźniona reakcja nauczycieli. Talerz okazał się niegroźny
W piątek wieczorem służby ratunkowe poinformowały o zakończeniu swojej akcji. Stwierdzono, że talerz nie stanowi zagrożenia dla osób przebywających w szkole. W związku z tym od nowego tygodnia wznowione zostaną prowadzone w trybie hybrydowym z powodu pandemii koronawirusa lekcje.
Wydaje się, że nie ma zagrożenia dla uczniów i pracowników. Wszystkie agencje opuściły teren szkoły – poinformowała prokuratura z okręgu Camden.
Jak podkreślają eksperci, cała sytuacja budzi wiele wątpliwości. Talerz został bowiem przyniesiony do szkoły w poniedziałek 4 stycznia, a do ewakuacji doszło dopiero 4 później. Ponadto, zasięg promieniowania tego typu przedmiotów wynosi zaledwie kilka centymetrów.
Obejrzyj także: Francuzi podsumowują swoje badania. Radioaktywna chmura przyleciała z Rosji
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.