W czasie wywiadu Bogdana Rymanowskiego w radiu Zet padło pytanie o to, czy zakaz rejestracji aut spalinowych nie przeczy doktrynie Lewicy, gdyż powiększa nierówność wobec biednych.
Zdaniem ministry jest różnica w tym, co narzucone, a co dobrowolne. I tutaj nie ma obowiązku.
Nie ma postulatu zakazu aut spalinowych. Jest rekomendacja, jest postulat Komisji Europejskiej, żeby od pewnego momentu ograniczyć produkcję i sprzedaż nowych aut spalinowych - zauważyła Dziemianowicz-Bąk.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nie mówimy o zakazie korzystania z aut spalinowych. Mówimy o tym, żeby takich nowych aut spalinowych nie wprowadzać na polski rynek, żeby nimi nie handlować, żeby na nich nie zarabiać. Żeby ten sektor produkcji był ograniczany na rzecz bardziej zielonych, bardziej ekologicznych, bardziej przyjaznych planecie a w związku z tym naszej planecie - dodała
Które są bardzo drogie na razie - wtrącił Rymanowski.
Oczywiście, dlatego nikt nie może nikogo zmuszać do tego, żeby bardzo drogie technologie były jedynymi z dostępnych - kontynuowała Dziemianowicz-Bąk.
Będzie zakaz aut spalinowych w Unii Europejskiej?
Wielu producentów samochodów w perspektywie unijnego rozporządzenia zapowiedziało, że przestawi swoją produkcję na całkowicie elektryczną.
Ale nie wszyscy, bo w wielu krajach rynek elektromobilności wciąż się nie rozwija. I mówimy tutaj zarówno o Republice Południowej Afryki, jak i Hiszpanii. Dlatego też niektóre firmy patrzą na pomysł UE z dystansem.
Czytaj także: Kupił auto z salonu. Samochód okazał się kradziony
Uchylenia decyzji o zakazaniu w UE od 2035 r. sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi chce Europejska Partia Ludowa, do której należą Platforma Obywatelska i PSL.
To jest cel, który będzie jeszcze dyskutowany. Zobaczymy, na czym staniemy z tym celem. On ma być dyskutowany jeszcze w fazie dochodzenia do celu - zapewniła na początku marca Paulina Henning-Kloska, ministra klimatu i środowiska.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.