Polska stewardesa Olga Kuczyńska, znana z dzielenia się kulisami pracy w branży lotniczej, opublikowała na Facebooku zdjęcia, które pokazują, w jakim stanie mogą wracać bagaże do właścicieli.
Bagaże na taśmie bez zawartości, niektóre wyglądają jak wyjęte z paszczy tyranozaura. Jakby ktoś miał wątpliwości, to bywa i tak... - napisała Kuczyńska.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na zdjęciach widać walizki w opłakanym stanie: rozszarpany materiał, ziejące dziury i zgniecione walizki. To efekt procesu, przez który przechodzą bagaże po odprawie biletowo-bagażowej.
Walizki są przekazywane do systemu transportu bagażowego, gdzie przechodzą kontrolę bezpieczeństwa, a następnie są transportowane do samolotu. Po przylocie trafiają na taśmy bagażowe w hali odbioru bagażu.
Zgubiony bagaż – co robić?
Podróżowanie samolotem to dla wielu osób codzienność, jednak nie zawsze przebiega bezproblemowo. Zgubiony bagaż to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi muszą się zmierzyć pasażerowie. Jak radzić sobie w takich sytuacjach i jakie kroki podjąć, aby zminimalizować straty?
W przypadku zaginięcia bagażu, pierwszym krokiem jest zgłoszenie tego faktu w punkcie Lost & Found na lotnisku. To tam pasażerowie mogą uzyskać informacje o dalszych krokach oraz złożyć reklamację. Jak podkreśla portal wakacje.pl, ważne jest, aby mieć przy sobie kopię zgłoszenia, która będzie podstawą do ubiegania się o odszkodowanie.
Zniszczony bagaż – jak się zabezpieczyć?
Zniszczony bagaż to kolejny problem, który może spotkać podróżnych. Aby zabezpieczyć się przed zniszczeniem bagażu, warto zainwestować w solidną walizkę oraz dodatkowe ubezpieczenie.
Jak radzi wakacje.pl, ubezpieczenie bagażu może pokryć koszty związane z jego zniszczeniem lub zaginięciem, co jest szczególnie ważne podczas długich podróży.
Odszkodowanie za zniszczony bagaż
Odszkodowanie za zniszczony bagaż zależy od przepisów linii lotniczej oraz międzynarodowych konwencji. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej, pasażerowie mają prawo do odszkodowania na podstawie rozporządzenia WE 261/2004 oraz Konwencji Montrealskiej. Szkodę należy zgłosić w ciągu 7 dni od jej stwierdzenia, składając formularz PIR na lotnisku.
Jeśli linie lotnicze nie rozpatrzą reklamacji w odpowiednim czasie, pasażerowie mogą dochodzić swoich praw na drodze sądowej. Dodatkowe ubezpieczenie podróżne może zwiększyć wysokość odszkodowania.
Czytaj także: Zadzwonił na 112. "Obciąłem matce nogę"
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.