Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) automatycznie wystawił mLegitymację wszystkim tym seniorom, którzy nabyli prawo do emerytury lub renty na początku 2023 roku.
W jaki sposób można korzystać z tej wersji legitymacji? Wystarczy ją zainstalować na telefonie przy użyciu bezpłatnej aplikacji mObywatel.
Elektroniczny dokument działa dokładnie tak jak tradycyjny plastik. Emeryt lub rencista, gdy pokaże mLegitymację na ekranie smartfonu, potwierdza, że jest uprawniony do ulg, które mu przysługują - powiedziała Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku, cytowana przez radiozet.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ważna informacja dla seniorów. Ten dokument się zmieni
Tymczasem okazało się, że dokument się zmieni. Wszystko z uwagi na konieczność dostosowania mLegitymacji do standardów technicznych dokumentów mobilnych.
Ze wzoru mLegitymacji usunięto informację o nieważności tego dokumentu. Ta modyfikacja nie wpłynie jednak negatywnie na uznanie ważności dokumentu przez urzędy, które nadają seniorowi zniżki.
Informacja na temat ważności dokumentu stanowi integralny element aplikacji i będzie widoczna podczas weryfikacji wizualnej dokumentu - przekazano w Rządowym Centrum Legislacji.
Przy okazji doniesień o wdrożeniu modyfikacji, pojawiły się zachęty do korzystania z mLegitymacji. Co dokładnie należy uczynić, by móc posługiwać się takim elektronicznym dokumentem?
Aplikację możemy pobrać ze sklepów Google Play i App Store. Po zalogowaniu wystarczy wybrać opcję "dodaj dokument" i na wyświetlonej liście wskazać legitymację emeryta-rencisty. Od tej pory na pulpicie aplikacji będzie widoczna ikona mLegitymacji. Jeśli wcześniej nie dodaliśmy w aplikacji mObywatel dowodu osobistego, to najpierw musimy potwierdzić swoją tożsamość, czyli dołączyć dowód osobisty, a następnie dodać legitymację emeryta-rencisty - wytłumaczyła Iwona Kowalska-Matis.