Wyrok Trybunału Konstytucyjnego został ogłoszony 22 października. Trybunał orzekł, że możliwość dokonania aborcji w przypadku ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu lub jego nieuleczalnej choroby zagrażającej życiu jest niezgodna z Konstytucją RP. Decyzja wywołała masę protestów pod szyldem "Strajku Kobiet" na terenie miast całej Polski.
Czytaj także: Wojewódzki ze skąpo ubraną kobietą. "Niesmaczne"
Wyrok Trybunały miał również swoich zwolenników. O orzeczenie od lat walczyła między innymi kontrowersyjna posłanka Kaja Godek. W kontrze do "Strajku Kobiet" katolicka fundacja "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" postanowiła przeprowadzić kampanię o charakterze antyaborcyjnym. Plakaty zaczęły stopniowo pojawiać się w całej Polsce. Inicjatywa rozrosła się do tego stopnia, że billboardy z sercem w łonie matki i nie tylko są dostrzegane na każdym kroku.
Aktywistki sprawdziły koszty kampanii
Kampania katolickiej fundacji zbulwersowała wielu przeciwników wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Wielu z nich nie kryło swojego oburzenia i uważało, że pieniądze wydawane na wielką liczbę billboardów mogłyby pomóc niejednemu dziecku, czy rodzicom w trudnej sytuacji. Martyna Kaczmarek, Paulina Kaczmarek oraz Media People obliczyli realny koszt całej inicjatywy. Skutki opublikowano na Facebooku.
Aktywistki sfotografowały się pod szeregiem billboardów. Do 1 lutego koszt ich sfinansowania wyniósł ponad 5 i pół miliona złotych. Dane te nie uwzględniły dni od tej daty, a inicjatywa przybrała na sile i nadal trwa. Zauważono, że za wydane pieniądze można by zapewnić, chociażby 40 tysięcy godzin pomocy psychologicznej lub 1 620 tygodni turnusów rehabilitacyjnych. Autorzy akcji zaznaczyli, że miliony zostały wydane przez fundację na niepotrzebne plakaty zamiast na realną pomoc.
Tak wygląda „pro-life” w praktyce. Miliony wyrzucone na nikomu niepotrzebne plakaty w miejsce faktycznego wsparcia, którego tak bardzo potrzebują polskie dzieci i ich rodziny. Ochrona „abstrakcyjnego życia” w miejsce pomocy tym, którzy naprawdę żyją - napisały aktywistki.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.