Policjanci piaseczyńskiego Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją prowadzą dochodzenie w sprawie oszustwa w wyniku którego pokrzywdzona straciła 6000 złotych. Oszust podszył się pod osobę, która była zainteresowana zakupem wystawionego na sprzedaż produktu. Za pośrednictwem popularnego komunikatora, po krótkiej korespondencji na temat zakupu towaru, przesłał swojej ofierze link pod którym należało wprowadzić swoje dane.
Jak relacjonuje policja, niczego nieświadoma kobieta uzupełniła je, a oszust w ten sposób uzyskał dostęp do jej konta i bankowości elektronicznej. Kolejnym krokiem poczynionym przez oszusta było wypłacenie środków z konta poprzez wygenerowanie kodów BLIK.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Funkcjonariusze wykonujący czynności w tej sprawie zabezpieczyli zapis z kamery monitoringu, która zarejestrowała wizerunek mężczyzny dokonującego wypłaty pieniędzy z jednego z bankomatów na terenie Piaseczna.
Każdy, kto rozpoznaje osobę ze zdjęcia lub posiada istotne informacje, mogące przyczynić się do ustalenia jej tożsamości – proszony jest o kontakt z policjantem prowadzącym sprawę pod numerem telefonu: 47-72-45-256 bądź mailowo: dawid.janowski@ksp.policja.gov.pl bądź oficerem dyżurnym Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie - podkreśla asp. Magdalena Gąsowska.
Uwaga na oszustów w sieci
Według polskiego prawa, jeśli dojdzie do kradzieży z konta bankowego to ukradzione środki powinny być zwrócone przez bank w ciągu jednego dnia roboczego. Sprawę najpierw trzeba jednak zgłosić na policję, a następnie udać się jeszcze raz do banku.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.