Zmiany w angielskich szkołach. Naukowcy proponują lizanie lodów

5

Nadchodzący rok szkolny przyniesie istotne zmiany w programie nauczania. Wśród planowanych reform znajdą się m.in. zmiany w lekcjach wychowania fizycznego. W jednym z krajów rozważane jest natomiast wprowadzenie lizania lodów jako elementu podstawy programowej, co wzbudza niemałe kontrowersje.

Zmiany w angielskich szkołach. Naukowcy proponują lizanie lodów
Zmiany w angielskich szkołach. Naukowcy proponują lizanie lodów (Pixabay)

Uczniowie niebawem muszą zacząć przygotowywać się do powrotu do szkoły. W tym roku czeka na nich sporo zmian. Wśród najważniejszych nowości znajdą się zmiany w podstawie programowej, która zostanie znacząco uproszczona, zarówno dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej, jak i dla ponadpodstawowych. W programie nauczania pojawi się m.in. obowiązkowy kurs pierwszej pomocy.

W ramach reformy nauczanie religii i etyki przejdzie istotne zmiany – oceny z tych przedmiotów znikną ze świadectw. Ponadto uczniowie, którzy we wrześniu rozpoczną naukę w pierwszej klasie szkoły ponadpodstawowej, nie będą już mieli przedmiotu HiT (historia i teraźniejszość), który budził kontrowersje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Czterodniowy tydzień nauki w szkołach? Polacy nie ukrywają, co na ten temat myślą

Z kolei nauczyciele wychowania fizycznego będą zobowiązani do przeprowadzania corocznych testów sprawnościowych w każdej klasie.

Lizanie lodów w podstawie programowej?

Reforma systemu oświaty obejmuje także Anglię, gdzie pojawiły się nietypowe propozycje zmian. Jak informuje wprost.pl, badacze z Królewskiego Towarzystwa Chemicznego sugerują, aby lizanie lodów na patyku zostało włączone do podstawy programowej w angielskich szkołach. Uważają, że ten pomysł pomoże uczniom zrozumieć zagadnienia naukowe, takie jak wpływ temperatury na ludzki organizm.

To jednak nie koniec innowacji, które mogą wkrótce zrewolucjonizować angielskie szkoły. Fizycy planują wprowadzenie muzyki i światła jako elementów lekcji, co ma na celu wzbogacenie doświadczenia edukacyjnego. Dodatkowo nauczyciele biologii proponują, aby uczniowie uczyli się o recyklingu oraz uprawiali własne warzywa. W efekcie, zamiast klasycznych wykładów i teorii, uczniowie mogą zyskać więcej praktycznych zajęć, które pozwolą im lepiej zrozumieć i zastosować zdobytą wiedzę.

Autor: MAWI
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić