Miller High Life to piwo z Milwaukee w stanie Wisconsin, które reklamuje się jako "szampan wśród butelkowanych piw" (hasło nawiązuje do charakterystycznej butelki, w której sprzedawany jest trunek).
Browar Miller powstał w latach 50. XIX wieku w USA, a piwa Miller High Life były pierwszą marką, wprowadzoną przez browar na rynek. Hasło reklamowe ''szampan wśród butelkowanych piw'' jest niewiele młodsze od browaru. Używano go już w 1905 roku.
Fakt, że hasło reklamowe ma ponad 100 lat, nie przekonało ani Francuzów, ani Belgów. Stwierdzono, że slogan jest niezgodny z przepisami unijnymi. O sprawie poinformował ''The Guardian''.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przesyłka zawierająca 2352 puszek piwa Miller High Life, dotarła do portu w Antwerpii na początku lutego, co wywołało zdecydowaną reakcję Francuzów.
Chodzi o to, że nazwa ''szampan'' jest na terenie UE zarejestrowana jako chroniona nazwa pochodzenia. Krótko mówiąc: można ją wykorzystać wyłącznie w odniesieniu do win, które pochodzą z regionu Szampania i spełniają określone wymogi.
Dlatego Comité Champagne, twierdząc, że hasło reklamowe narusza rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i UE, dotyczące produktów z chronioną nazwą geograficzną, domagało się zdecydowanej reakcji służb.
Belgowie zniszczyli ponad 2000 puszek piwa
Ostatecznie belgijscy celnicy wylali alkohol, a potem zgnietli puszki Miller High Life. Ucieszyło to przedstawiciela francuskiej organizacji, który uznał, że UE przywiązuje ogromną wagę do ''chronionych nazw pochodzenia''.
Jeśli chodzi o producenta piwa, ma on właściwie tylko jeden powód do radości: koszty zgniecenia puszek poniósł Comité Champagne. Następnie puszki poddano recyklingowi.
Amerykanie się nie zrażają i podkreślają, że są dumni z hasa reklamowego, które wzbudziło takie emocje na terenie UE.
Dzięki eleganckiej, przeźroczystej szklanej butelce i rześkiemu smakowi Miller High Life z dumą nosi przydomek ‘szampana wśród butelkowanych piw' - oświadczył producent, cytowany przez Associated Press.
Obecnie Molson Coors Beverage Co. nie eksportuje swojego piwa na teren UE.