W tym roku odbyła się już trzecia edycja konkursu Projekt Pachshot. Tym razem do walki o pierwsze miejsce mogli przystąpić uczestnicy z aż 7 krajów. Ta niezwykła inicjatywa skierowana jest do młodych projektantów mody, stylistów i fotografów, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w branży. Jej celem jest wyłonienie najbardziej kreatywnych osób i wsparcie ich kariery zawodowej. Answear Projekt Packshot to wydarzenie, na które czekali nie tylko uczestnicy, ale także wielcy świata mody.
Answear i Swarovski razem wspierali uczestników konkursu
Answear to pierwszy polski sklep modowy o tak dużym zasięgu. Oferuje odzież, obuwie oraz akcesoria ponad 300 najbardziej rozpoznawalnych marek branżowych na świecie. Jako marka z prawie 10. letnim doświadczeniem, obdarzona zaufaniem milionów klientów, Answear stał się mecenasem zmian społeczno-kulturowych. Współpracując z młodymi, kreatywnymi ludźmi tworzy nowe trendy w świecie popkultury. Dostosowując tym samym swoje działania do potrzeb milionów klientów na 7 rynkach o zasięgu globalnym. Projekt Packshot jest jednym pośród kilku projektów organizowanych przez markę, których celem jest wspieranie kreatywności młodych osób, chcących na stałe związać swoje kariery z branżą modową.
W tym roku do współpracy Answear zaprosił najbardziej znaną markę biżuteryjną – Swarovskiego. To austriackie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją szła kryształowego. Słowem, mieniącej się niczym kryształ biżuterii na wiele okazji. 2020 rok jest szczególny dla marki. Właśnie teraz obchodzi ona swoje 125-lecie. Z tej okazji wypuściła na rynek jubileuszowy zestaw biżuterii: kolczyki, bransoletkę oraz wisiorek w kształcie łabędzia. Te trzy cudownie błyszczące maleństwa zostały bohaterami tegorocznego Projekt Packshot. Prace finalistów zostaną zaprezentowane na łamach magazynu ELLE.
Jakie kryteria jury brało pod uwagę?
Przede wszystkim pomysłowość i kreatywność. Ale także estetykę, różnorodność i znajomość aktualnych trendów w designie. Tych 5 elementów stanowiło podstawę oceny w konkursie. W polskiej edycji Projekt Packshot nad pracami pochylali się: Marcin Świderek – szef działu mody magazyny ELLE, Marta Wojtal – fotograf gwiazd polskiej estrady oraz Heiko König – dyrektor działu marketingu na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę w firmie Swarovski. Ich zawodowe doświadczenie, znajomość rynku oraz wyczucie estetyki pozwoliły wyłonić 10 finalistów pośród setek nadesłanych zgłoszeń.
Najciekawsze prace Projekt Packshot 2020
W tym roku na podium stanęli: Mariusz Tokajuk, Linda Parys i Daria Folcik. Zwycięzcą został młody fotograf, który uwielbia wyzwania. Zdjęcia Mariusza Tokajuka charakteryzują zaskakujące wizualne efekty. Artysta kocha pracę ze światłem, co było doskonale widoczne w jego finałowych fotografiach. Na drugim planie postawił drapieżną rybę, ośmiornicę i homara, nawiązując tym samym do wyjątkowości i luksu posiadania biżuterii Swarovski. Pozostałe finalistki przedstawiły równie niezwykle estetyczne i przemyślane kompozycje, nawiązujące do subtelności kryształów.
Wszystkim uczestnikom ogromne gratulacje. A Was raz jeszcze zapraszamy do obejrzenia finałowych prac Answear – Projekt Packshot.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.