Mateusz Kaluga
Mateusz Kaluga| 

Zrobił zakupy w Lidlu i Biedronce. Efekt? Będziesz zaskoczony

66

W 2024 roku wojna marketingowa między Lidlem, a Biedronką nabrała niespotykanych rozmiarów. Ta pierwsza sieć bombarduje informacjami o różnych cenach w portugalskim koncernie. Jeden z youtuberów postanowił sprawdzić, czy faktycznie ceny są inne, jednak w obu placówkach. Wynik? Ceny różnią się w obu sklepach. - Nie są to duże różnice, ale są - mówi Dymitr Błaszczyk z kanału "Sprawdzam jak".

Zrobił zakupy w Lidlu i Biedronce. Efekt? Będziesz zaskoczony
Dymitr Błaszczyk sprawdził ceny w Lidlu i Biedronce. (YouTube)

Walki marketingowe między Biedronką a Lidlem nie są nowością. W ostatnich miesiącach obie sieci nasiliły swoje działania, starając się przyciągnąć klientów coraz to bardziej kreatywnymi i niekiedy absurdalnymi promocjami. Wypuszczanie nowych reklam i promocji stało się codziennością dla obu sieci, które nieustannie prześcigają się w oferowaniu lepszych ofert i niższych cen. Eksperci zaznaczali, że wojna cenowa między Biedronką a Lidlem może prowadzić do upadku mniejszych przedsiębiorstw.

Lidl poszedł jeszcze dalej. W telewizji możemy obserwować niemal codziennie porównanie cen między oboma dyskontami w jednym mieście. Zazwyczaj cena różni się w Biedronce, a taka sama jest w niemieckiej sieci. W tej pierwszej różnica wynosiła nawet 20 zł.

Dymitr Błaszczyk, założyciel kanału "Sprawdzam jak", postanowił sprawdzić jak jest w rzeczywistości. - Totalnie nie grzeje mnie, kto wygra. Chcę po prostu pokazać, jak to wygląda w rzeczywistości. Ja osobiście myślałem, że ceny wszędzie są takie same - mówił na początku filmu na YouTube.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Test zestawu bambi w McDonald's

YouTuber zakupy robił w obu sieciach we Wrocławiu. Wybrał markety położone blisko siebie. Do koszyka wrzucił: 1l oleju kujawskiego, 0,5l coca coli, 0,25l napoju red bull, herbatkę minutka, parówki tarczyński, musztardę delikatesową, śmietanę zott 30%, baton prince pollo, almette, przyprawę kamis, tic taci, kawę jacobs i szynkę eksportową krakus.

W pierwszym zestawieniu ceny na ul. Wilanowskiej w Biedronce wyniosła 95,34 zł, a w Lidlu 94,59 zł. Najdroższa była kawa, ale w obu sklepach po 33,99. Różnica była w cenie coli, odpowiednio 4,99 i 3,74, parówki były tańsze o 5 gr, musztarda odpowiednio 3,49 do 2,09 zł na korzyść Lidla, a almette 3,79 zł do 5,79 na korzyść Biedronki.

Kolejne zestawienie i zakupy na ul. Krzywoustego wypadły na korzyść Biedronki, gdzie youtuber zapłacił 94,24, a w Lidlu tyle co w pierwszej placówce. Największa różnica to 50 gr tańszy olej i 60 groszy tańsza cola.

Zakupy numer trzy to Biedronka na ul. Micińskiego i Lidl na Długosza. Błaszczyk w pierwszej sieci miał zapłacić 95,34 i 95,74 w drugiej. Spora różnica w cenie była obok parówek, za które na Długosza musiał zapłacić 14,09 (na pozostałych ulicach 12,94 zł).

Na czwartej i piątej ulicy w Lidlu (Obornicka i Kępińska) cena była jak na ul. Wilanowskiej. W Biedronce (ul. Bezpieczna i Paprotna) ceny to 95,34 zł i 95,84 zł. W tej piątej placówce ponownie różnił się w cenie olej.

Nie są to duże różnice, ale są. Gdyby nie parówki, ceny w Lidlu byłyby naprawdę takie same. Skąd jednak te różnice nawet 30 zł w Biedronce, którą znamy z telewizji? Czy zostały specjalnie wzięte takie produkty? Nie wiem. W każdym razie w obu marketach ceny się różnią - zakończył Błaszczyk.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: CZY LIDL NAS OKŁAMUJE W REKLAMIE O BIEDRONCE - ROBIĘ ŚLEDZTWO!
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić