I co? Zapowiada się na kolejną telenowelę pod hasłem "Polish Wars". Po pęknięciu w sprawie poparcia dla PO i PiS, stosunku do tragedii w Smoleńsku, mięsa i wegetarianizmu, aborcji i świętości życia, dochodzi potyczka na kolejnym polu.
- Niedługo chyba będzie tak, że to piesi będą chodzić w kaskach ochronnych. Na chodnikach nie jest już bezpiecznie. Co chwila ktoś pędzi rowerem, choć ostatnio zmorą są elektryczne hulajnogi - napisała do nas czytelniczka ze stołecznego Targówka.
I rzeczywiście problem jest. Nie problem definiowany jako "rowerzyści i użytkownicy hulajnóg", ale problem rozumiany jako brak jakichkolwiek regulacji w tych kwestiach.
Ot, choćby według obowiązujących przepisów - osoba jadąca w Polsce na hulajnodze traktowana jest jako... pieszy. A przecież ten środek lokomocji niesie ze sobą korzyści i zagrożenia. W Brukseli doszło ostatnio nawet do śmiertelnego wypadku na elektrycznej hulajnodze, o czym donosił belgijski "Le Soir".
Czy myśląc dalekowzrocznie dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie obowiązku wykupienia ubezpieczenia OC dla rowerzystów i użytkowników hulajnóg? Postanowiliśmy o to zapytać Polaków. Wyniki badania potwierdzają tylko wcześniejsze przekonanie:* to temat zapalny.*
"Przeciwko" takiemu pomysłowi opowiedziało się* 38 proc.* badanych, "za" niewiele mniej, bo 35 proc. Pęknięcie społeczeństwa w tej sprawie niemalże pół na pół jest ewidentne i nie wróżące dobrze na przyszłość. Przy takiej wyraźnej polaryzacji zawsze bardzo ciężko o sensowne rozwiązania i kompromis.
Przeczytaj też:
- Polacy o efektach strajku nauczycieli: Ośmieszyli się [NASZE BADANIE]
- Wiemy, co wnerwia Polaków w autobusach. Smród wcale nie na pierwszym miejscu
Nota metodologiczna:
Badanie na panelu Ariadna. Próba ogólnopolska licząca N=1053 osób w wieku od 18 lat wzwyż. Struktura próby dobrana wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI. Termin realizacji: 10 – 13 maja 2019 roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.