Z ankiety wynika, że 68 proc. osób z postanowieniami noworocznymi chce zmniejszyć poziom stresu w swoim życiu. Kolejnym popularnym celem jest spędzanie więcej czasu z rodziną i przyjaciółmi, co zadeklarowało 64 proc. respondentów, jak podaje portal tygodnika "Spiegel".
Ponadto, 61 proc. ankietowanych planuje zwiększyć aktywność fizyczną, a 56 proc. zamierza zdrowiej się odżywiać. 54 proc. chce znaleźć więcej czasu dla siebie.
Internet zabiera czas i dokłada stresów
Znacząca liczba, bo 34 proc. respondentów, postanowiła spędzać mniej czasu online. To duży wzrost w porównaniu do 15 proc. sprzed dekady. Wśród młodszej grupy wiekowej, od 14 do 29 lat, aż 52 proc. chce częściej odkładać smartfona.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Inne popularne postanowienia obejmują odchudzanie (34 proc.), oszczędzanie (33 proc.) oraz ograniczenie spożycia alkoholu (20 proc.). Dodatkowo, 12 proc. respondentów planuje zmniejszyć palenie tytoniu.
Badanie pokazuje, że Niemcy coraz bardziej zwracają uwagę na zdrowie psychiczne i fizyczne, a także na jakość relacji z bliskimi.
Polacy rezygnują z postanowień po kwartale
Nasi rodacy także podejmują postanowienia noworoczne. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Google, na 2024 rok miało je 48 proc. respondentów. Częściej robią to kobiety - 51 proc. ogółu kobiet sporządza postanowienia noworoczne. I najczęściej mowa tu o osobach młodych, bo robi to aż 62 proc. osób w wieku 18-29 lat.
Zmiany są dobre, a przejście do nowego roku ma wesprzeć naszą motywację, oddzielić grubą kreską to, co stare i rozpocząć nowe, w założeniu lepsze, bardziej nas wspierające. Ta graniczna data ma pomóc naszej dyscyplinie utrzymać się na takim poziomie, by dotrzymać sobie samemu danego słowa - wskazuje w rozmowie z money.pl Barbara Ogrodniczak, trenerka rozwoju osobistego i zawodowego.
Polacy najczęściej przyrzekają sobie od nowego roku poprawę kondycji i często z tym związaną utratę wagi. Na kolejnych miejscach jest poprawa własnej sytuacji finansowej oraz skupienie się na stanie zdrowia.
Jednak z postanowień noworocznych rezygnujemy równie szybko, co je podejmujemy. Dlaczego? Bo nie starcza nam silnej woli (61 proc. respondentów) lub czasu (32 proc. wskazań).
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.