Jarosław Kaczyński podczas swojego objazdu Polski nie gryzie się w język. Niejednokrotnie uraził wielu Polaków kontrowersyjnymi opiniami. Jedną z nich wygłosił w Ełku. Stwierdził, że niska dzietność w kraju wynika z picia alkoholu przez kobiety. Zdaniem prezesa PiS "jeżeli kobiety do 25. roku życia dają w szyję, to nie jest najlepszy prognostyk".
Słowa Kaczyńskiego o "dawaniu w szyję" wywołały liczne kontrowersje. Były komentowane nie tylko w Polsce, ale również na świecie. Do tej pory nie milkną echa głośnej wypowiedzi szefa Prawa i Sprawiedliwości. Twórcy aplikacji zakupowej PanParagon postanowili sprawdzić, ile alkoholu kupują młode kobiety i co Polki piją najchętniej. Wyniki mogą zaskoczyć Jarosława Kaczyńskiego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dane z paragonów. Wiadomo, czy młode kobiety "dają w szyję"
Czy Polki "dają w szyję" jak twierdzi Jarosław Kaczyński? Okazuje się, że szef partii rządzącej drastycznie się pomylił. Jego zdaniem to kobiety szybciej się uzależniają i często sięgają po alkohol. Z analizy danych z aplikacji PanParagon wynika coś zupełnie innego. Okazuje się, że kobiety kupują niemal dwukrotnie mniej alkoholu niż mężczyźni.
Czytaj także: W "Mam talent" zawrzało. Chodzi o słowa Kaczyńskiego
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że spośród pań kupujących trunki niemal na szarym końcu znalazły się młode kobiety do 25. roku życia. Co więcej, ich zakupy alkoholowe są o około jedną trzecią mniejsze niż ich rówieśników - cytuje Antoninę Grzelak z aplikacji PanParagon "Business Insider".
Najwięcej trunków kupują Polki w wieku 36-45 lat. Mężczyźni, którzy wydają pieniądze na alkohol najczęściej, znajdują się w tej samej grupie wiekowej.
Warto jednak dodać, że odsetek paragonów z alkoholem na liście jest wśród kobiet znacznie niższy - zaznaczają twórcy analizy.
Czytaj także: Rozdawali kartki z cytatami Kaczyńskiego. Oto powód
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.