Czytaj także: 240 mln w rok?! Kosmiczne zarobki gwiazdora
W Polsce brakuje fachowców
Zawożąc samochód do naprawy do warsztatu samochodowego, wydłużony termin na rozwiązanie naszego problemu nie powinien być zaskoczenie. Obecnie jest to bowiem norma. Czasami nawet zdarzają się odmowy przyjęcia auta do naprawy ze względu na to, że w warsztatach brakuje rąk do pracy.
Problem z brakiem wykwalifikowanej kadry pojawia się już od kilku lat – mówi Mariusz Maksym, koordynator sieci ProfiAuto Serwis. – W szkołach technicznych coraz mniej jest uczniów na profilach mechanicznych. Zawód mechanika niekoniecznie młodym osobom kojarzy się z prestiżem i dobrymi zarobkami - czytamy na portalu autokult.pl
Właściciele serwisów samochodowych widzą dwa główne źródła problemu ze znalezieniem fachowca do pracy. Pierwszym z nich jest mała liczba szkół specjalistycznych i tym samym średni poziom przygotowania do zawodu. Drugim problemem jest stosunkowo mała liczba chętnych osób do takich szkół. Młodzi ludzie obecnie nie chcą pracować fizycznie.
Ile wynoszą zarobki w warsztacie samochodowym?
Serwis autokult.pl opublikował zarobki, na jakie może liczyć mechanik w warsztacie samochodowym. Zdaniem Pawła Zaręby mechanik po szkole może zarobić od 3,2 tys. zł do 5 tys. zł na rękę. Mechanik samodzielny z doświadczeniem otrzyma pensję w wysokości 7-12 tys. zł na rękę. Stawki te potwierdził również Cezary Orzechowski z Motrio. Jego zdaniem specjalista elektronik zarobi do 10 tys. zł na rękę, mechanik eksploatacyjny 5-6 tys. zł, z kolei początkujący fachowiec ok. 3 tys. zł na rękę.
Czytaj także: Oto zarobki w Lidlu. Zdziwieni? Szukają ludzi do pracy
Pracownicy warsztatów samochodowych mogą również liczyć na benefity, takie jak pakiet opieki medycznej, karty MultiSport, czy ubezpieczenie na życie. "Obecnie najbardziej poszukiwaną profesją mechanika jest dział elektroniki i elektromechaniki." - czytamy wypowiedź koordynatora sieci ProfiAuto na autokult.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.