Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Komputer pokazał pusty bak. Wtedy zobaczył dziwny otwór przy wlewie

259

Zaniepokojony czytelnik wysłał nam zdjęcie otworu w pobliżu wlewu paliwa. Nie wiedział, do czego służy to dziwne wgłębienie. Spróbowaliśmy to ustalić i rozwiązać zagadkę.

Komputer pokazał pusty bak. Wtedy zobaczył dziwny otwór przy wlewie
Wygląda podejrzanie, ale wszystko jest w porządku (fotografia czytelnika)

Czytelnik, pan Mariusz, po kilku miesiącach użytkowania nowego audi zwrócił się do nas z nietypowym problemem. Pewnego dnia, jego żona wróciła do domu z prawie pustym bakiem. Komputer pokazywał zero kilometrów zasięgu, więc pan Mariusz sięgnął po kanister.

Korzystając z guzika w kabinie, otworzył klapkę wlewu i zaczął nalewać. Wówczas zauważył niewielki otwór, który znajdował się pod wlewem. Przejął się, gdyż w pobliżu zauważył wodę. Przetarł okolicę otworu i zaniepokojony zamknął klapkę.

To nowoczesne auto, a wiadomo, jak jest z tymi silnikami. Byle kropla wody i coś się stanie. Dlatego mam nadzieję, że te kilka kropel, które pewnie tam wleciało, nie wyrządzi jakiejś szkody. Nie chciałem pytać w serwisie, bo trochę się wstydzę, więc piszę do Pana. Chyba nic się nie stało, ale nawet jestem ciekaw, co to za otworek. Jeśli Pan mi nie odpowie, to może zapytam na następnym przeglądzie kończy swoją opowieść pan Mariusz.

Zaniepokojenie czytelnika może niektórych bawić, ale mnie wcale nie dziwi. W internecie trudno bowiem znaleźć precyzyjne informacje na ten temat. Większość internautów wypowiadających się na grupach dyskusyjnych poświęconych autom grupy VAG wskazuje, że jest to odpowietrzenie zbiornika. Nie mają jednak racji.

Tajemniczy otwór pełni funkcję odpływową – wyjaśnia Adam Lehnort z ProfiAuto Serwis. – Po pierwsze, odprowadza wodę, żeby ta nie gromadziła się we wnęce otworu tankowania. Nie wszystkie samochody mają korek wlewu szczelnie zamknięty. Niektóre wyposażone są jedynie w zapadkę i zgromadzona woda mogłaby przedostać się do baku. Po drugie, przy przetankowaniu paliwo będzie miało drogę ujścia i unikniemy zniszczenia lakieru – dodaje ekspert.

Woda w otworze nie powinna więc dziwić. W końcu służy on do jej odprowadzania. Odpływ zazwyczaj kończy się w nadkolu lub jego okolicach. Po latach eksploatacji może się zapychać. Brud i wilgoć zebrane w przewodzie tworzą z czasem kleistą breję. Warto więc pamiętać o jego udrażnianiu.

Autor: ARU
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Odkryj tajemnice nocy. Sprawdź swoją wiedzę w łamigłówce
Ojciec zaginionego Krzysia Dymińskiego nie wytrzymał. "Nie ma mojej zgody"
Mocne słowa gen. Skrzypczaka. "Wystarczy na 10 dni"
Pasażer próbował otworzyć drzwi samolotu. Maszyna była 9 km nad ziemią
Programy komputerowe, które ułatwiają życie. Czy znasz je wszystkie?
Hiszpanie piszą o Lewandowskiej. Otwiera nowy biznes
Wytyczne księdza ws. kolędy. Mieszkańcy: "To już tradycja"
Wyniki Lotto 21.11.2024 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nakaz aresztowania Netanjahu. "Istotny krok w kierunku sprawiedliwości"
Zmasowane ataki Izraela na Liban. Ponad 47 zabitych
Wrocławski McDonald's podbija sieć. Kolorowe neony, światła i tłumy klientów
Zobaczył tygrysa pod domem. Przerażające nagranie z Chin
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić