Unia Europejska zdecydowała się na wdrożenie istotnych zmian. Opony mają gwarantować stabilne parametry jazdy i hamowania - niezależnie od tego, czy są nowe i czy ich bieżnik zmniejszył się do 1,6 mm.
Nowe regulacje mają doprowadzić do rzadszej wymiany opon. To ma z kolei zagwarantować oszczędności rzędu 128 mln opon w skali roku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Praktyka wskazuje jednak na to, że w wielu przypadkach kierowców nie będzie trzeba specjalnie namawiać do zmiany nawyków.
Z mojej obserwacji wynika to, że na okres letni ludzie w ogóle nie reagują na wysokość bieżnika, czy nie zwracają uwagi, że tam jest ten ogranicznik, po prostu jeżdżą do końca. Jeżeli mówimy o zimie, no tutaj już słuchają, jak się mówi do nich, że tu poniżej ogranicznika ta opona się nie nadaje, bo musi mieć minimum 4 milimetry - powiedziała w rozmowie z TVN Turbo Małgorzata Krawczyk, Eko Gum S.C.
Nowe regulacje dot. opon. Mają poprawić bezpieczeństwo
Zmiany mają sprawić, iż na drogach będzie bezpieczniej. Próba hamowania od 80 do 20 km/h na 1 mm warstwie wody to jedna z wytycznych, które będzie musiała spełniać opona.
To jest oczywiste, że opona musi i zachowywać przyczepność, i odprowadzać wodę. Niezależnie od tego czy bieżnik ma 3 milimetry, czy 2 milimetry, czy 1,5 milimetra, to ona rzeczywiście powinna się zachowywać tak samo - podkreślił Bartosz Ławski, overdrive.com.pl (cytat za TVN Turbo).
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.