Mateusz Domański
Mateusz Domański| 

Tankujesz takie paliwo? Mechanicy ostrzegają

6

Paliwa premium mają wyższe ceny od standardowych. Teoretycznie więc powinny być lepsze. Tymczasem okazuje się, że wcale nie jest tak różowo. W niektórych przypadkach paliwa premium mogą nawet wyrządzić szkody!

Tankujesz takie paliwo? Mechanicy ostrzegają
Paliwa premium mogą zaszkodzić (Adobe Stock)

Nie brakuje osób, które uważają, że uszlachetnione paliwo premium może przynieść sporo korzyści każdemu silnikowi. Potwierdziły to badania niezależnych instytutów, jak m.in. ADAC - w silnikach, w których je stosowano, zużycie paliwa na 100 km spadało nawet o pięć procent!

Uszlachetniacze mogą wydłużać żywotność silnika, co niewątpliwie też jest dużym profitem. Warto jednak mieć na uwadze to, że nie wystarczy zalanie zbiornika takim paliwem tylko raz na jakiś czas. Trzeba to robić regularnie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zofia Leszczyńska Niziołek o wykręcaniu i wycinaniu grzybów

Substancje zawarte w paliwach premium pomagają nowym silnikom. W przypadku starszych modeli mogą jednak powodować spore problemy. O szczegółach opowiedział Adam Lenhort, ekspert sieci ProfiAuto Serwis.

To, co powinno pomóc, może wręcz zaszkodzić samochodom z dużym przebiegiem. Dodatki uszlachetniające i myjące obecne w paliwach premium mogą wypłukiwać nagromadzone w silniku zanieczyszczenia, które zmieszają się z olejem w misce olejowej. Mogłoby się wydawać, że to bardzo dobrze, ponieważ mamy czysty silnik, a olej wymieniamy przecież na bieżąco. Jednak wypłukany w ten sposób nagar zmniejszy szczelność tłoka w cylindrze. Tym samym obniży się stopień sprężania, co skutkować będzie zmniejszeniem mocy silnika, a nie jej podwyższeniem - zaznaczył, cytowany przez motoryzacja.interia.pl.

Paliwa premium mogą szkodzić. Ekspert wyjaśnia

Lenhort zauważył poza tym, że "detergenty zastosowane w paliwach premium mogą wypłukiwać zawarte w układzie paliwowym zanieczyszczenia, które z kolei są w stanie uszkodzić wtryskiwacze".

Mechanicy tłumaczą, że uszlachetnione paliwa mogą szkodzić przede wszystkim samochodom produkowanym do końca lat 90. poprzedniego stulecia. Większość z nich nie posiadała tzw. czujnika spalania stukowego.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić