Otwieranie/zamykanie wszystkich szyb
Ta opcja przyda się przede wszystkim latem i działa w prawie każdym modelu – o ile ma elektryczne szyby z tyłu. Wystarczy przytrzymać dłużej przyciski otwierania drzwi, a szyby opuszczą się automatycznie, co pozwala na przewietrzenie kabiny. Analogicznie jest w przypadku zamykania pojazdu – wtedy można mieć pewność, że nic nie pozostanie uchylone.
Sygnał klaksonem
Ta opcja przydaje się specjalnie na dużych parkingach. Niektóre kluczyki mają oddzielny przycisk, inne wymagają dłuższego przytrzymania jednego z nich. Wówczas auto da znać o swojej obecności przy użyciu klaksonu, zdradzając swoją pozycję. Opcją bardziej radykalną jest tryb alarmowy, który wzbudzi zainteresowanie osób postronnych.
Przestawienie auta
Nie jest to opcja szczególnie popularna, ale można ją znaleźć nie tylko w wybranych modelach BMW, ale i Hyundaia. Dzięki dwóm przyciskom można uruchomić auto oraz poruszać się nim do przodu i do tyłu. Pojazd sam zatrzymuje się przed przeszkodą. Ta funkcja przydaje się przede wszystkim na ciasnych parkingach, gdzie wyjście z samochodu może być utrudnione.
Wyłączenie trybu bezkluczykowego
Teoretycznie nieprzydatne, w praktyce bardzo istotne. Jeśli trzymacie kluczyki niedaleko pojazdu (niezalecane ze względu na łatwą kradzież), system bezkluczykowy można wyłączyć całkowicie. Auto nie zareaguje też np. na kota przebiegającego pod tylnym zderzakiem, co zazwyczaj otwiera klapę bagażnika. Ostatecznie pozwala oszczędzić prąd, co przydaje się, gdy jedziecie np. na wakacje. W mercedesach potrzeba do tego dwa razy wcisnąć przycisk zamknięcia auta.
Grot
Tak, najprostsze rozwiązania są najlepsze. Nawet nowoczesny kluczyk ma w sobie klasyczny grot (najczęściej wysuwany), który pozwoli dostać się do auta, gdy np. akumulator odmówi posłuszeństwa. Warto wcześniej zobaczyć w instrukcji pojazdu, jak dostać się do zamka – ten jest zazwyczaj dobrze ukryty w klamce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.