Odpowiada za obsługę hamulca postojowego, zwanego popularnie "ręcznym". W większości aut, by go użyć, należy pociągnąć za dźwignię lub nacisnąć przycisk. Tutaj robi się to po prostu stopą. Można zauważyć, że ten dodatkowy pedał działa nieco inaczej od pozostałych.
Rozwiązanie, o którym mowa, jest niezwykle popularne np. w modelach amerykańskich producentów. W Europie jeszcze niedawno stosował je chociażby Mercedes-Benz, lecz obecnie od niego odchodzi. Zasada działania tego hamulca jest taka sama, jak w przypadku zwykłego "ręcznego".
Dzisiaj jego miejsce – tak samo jak tradycyjnej dźwigni – zajmują elektryczne hamulce postojowe. Mają wiele zalet, a jedyną wadą, o której się mówi, są potencjalne problemy w zimie. Ważne jednak, że taki hamulec uaktywnia się sam, nie ma też ryzyka zbyt słabego zaciągnięcia go.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.