Niemałe poruszenie w środowisku dziennikarskim i teatralnym wywołała informacja o śmierci Agaty Tomasiewicz. Wszystko za sprawą tego, że nic nie zwiastowało, iż może wszystkich bezpowrotnie opuścić.
33-latka normalnie pracowała i szykowała z pozostałą częścią redakcji kolejny numer miesięcznika "Teatr". "Nic nie zapowiadało jej nagłej śmierci. Do lutowego numeru miesięcznika Agata przygotowała recenzję dyplomu studenckiego i kolejny odcinek z cyklu Fokus na…, w którym prezentowała sylwetki młodych artystów" - przekazano na facebookowym profilu miesięcznika.
Trudno nam uwierzyć, że są to jej ostatnie teksty, a najbliższe kolegium redakcyjne "Teatru" odbędzie się już bez jej udziału. Żegnamy Cię, Droga Agato - podsumowano.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Agata Tomasiewicz nie żyje. Miała wiele sukcesów
33-latka miała na swoim koncie wiele sukcesów. Była niewątpliwie bardzo ambitną osobą. - Agata była absolwentką wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej. Za rozprawę "Dialektyka dystansu i bliskości. Perspektywa voyeurystyczna w spektaklach "Sekretne życie Friedmanów", "Koncert życzeń" i "Wieloryb. The Globe" zdobyła III nagrodę w Konkursie na najlepszą pracę magisterską z zakresu wiedzy o teatrze, widowisku i performansie (2018/2019). Po studiach zaczęła pracować w "Teatrze", gdzie stale publikowała recenzje i rozmowy teatralne. W Instytucie Badań Literackich skończyła kurs edytorstwa i redakcji tekstów, w Instytucie Kultury Polskiej UW zaczęła studiować kulturoznawstwo - wspominają znajomi Tomasiewicz, których cytuje "Super Express".
Przez kilka lat pracowała także w wydawnictwie ADiT, przygotowując do druku książki dramatyczne. Jako członkini Komisji Artystycznej brała udział w 29. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. W krytyce łączyła wiedzę o teatrze współczesnym z doskonałą znajomością nowych teorii humanistycznych. Należała do najciekawszych autorek w swoim pokoleniu (była Laureatką IV edycji Ogólnopolskiego Konkursu im. Andrzeja Żurowskiego dla młodych krytyków i krytyczek). O teatrze pisała kompetentnie i błyskotliwie, a prowadzone przez nią rozmowy były rzetelne i dociekliwe - podsumowują.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.