Meghan Markle pojawiła się na kanale dziecięcym Nickelodeon w 1993 roku, gdy miała zaledwie 12 lat. Skrytykowała tam reklamę płynu do naczyń, która jej zdaniem była seksistowska.
Meghan Markle jako nastolatka walczyła z seksizmem
W reklamie pokazano stos brudnych naczyń, które opatrzono komentarzem "kobiety walczą z tłustymi garnkami i patelniami". Nastoletnia wówczas Meghan zauważyła, że to tworzy krzywdzący obraz kobiety i może negatywnie wpłynąć na dzieci, które przyjmą to za normę.
Myślę, że to sprawia, że [chłopcy] dorosną, myśląc, że dziewczyny są od nich gorsze – wiesz, jak chłopcy są lepsi od dziewczynek - mówiła wówczas Meghan.
Księżna Sussex napisała wówczas list do firmy odpowiadającej za reklamę, w którym wyraziła wszystkie swoje obawy. Zasugerowała także, że słowo "kobiety" należy zmienić na "ludzie", aby pokazać wszystkim, że sprzątanie to nie tylko zadanie dla kobiet.
List przyniósł rezultaty i trzy miesiące później zaczęto wyświetlać zmienioną wersję reklamy. Młoda Meghan zachęcała innych nastolatków, aby robili tak jak ona i wyrażali wprost swoje złość i niezadowolenie.
Czytaj także: Meghan Markle w żałobie. Nie żyje bliski członek rodziny
Jeśli zobaczysz w telewizji lub w innym miejscu coś, co ci się nie podoba lub cię uraziło, napisz listy i wyślij je do właściwych osób, a naprawdę możesz coś zmienić - nie tylko siebie, lecz także wielu innych ludzi - mówiła Meghan.
Klip jest częścią jednego z filmów dokumentalnych o Meghan. Został wyświetlony z okazji jej zbliżających się 40. urodzin. Fani są nim zachwyceni, co wyrażają w komentarzach pod nagraniami udostępnionymi na Twitterze i na YouTubie.
Prawdziwa aktywistka od najmłodszych lat!
Rzuca wyzwanie stereotypom od najmłodszych lat. To jest energia, której potrzebujemy!
Inteligentna młoda dama! - czytamy w komentarzach w mediach społecznościowych.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.