Materiał sponsorowany przez Sakura Motors  | 

Dlaczego samochody sprowadzane z Japonii są często lepiej utrzymane niż te z Europy?

W motoryzacyjnej świadomości Polaków przez wiele lat to niemieccy kierowcy uchodzili za tych, którzy pedantycznie dbają o swoje samochody. Tymczasem okazuje się, że właściciele aut z kraju kwitnącej wiśni przebijają ich pod tym względem. Dlaczego import aut z Japonii jest tak popularny? Jak Japończycy dbają o swoje pojazdy?

Dlaczego samochody sprowadzane z Japonii są często lepiej utrzymane niż te z Europy?
(materiały partnera)

Po upadku muru berlińskiego, do Polski zaczęła płynąć rzeka samochodów z Niemiec. To właśnie Niemcy uchodzili za wzór w kwestii porządku i motoryzacyjnej doskonałości. Jednak w ostatnich latach klienci z Polski i Europy, którzy chcą kupić auta luksusowe z niskim przebiegiem i bogatym wyposażeniem, kierują się właśnie do Japonii. Dlaczego import auta z Japonii to doskonały pomysł na spełnienie motoryzacyjnych marzeń?

Samochód jako symbol statusu

Wybierając się na motoryzacyjne zakupy w Japonii, klienci z Europy najczęściej stawiają na mocne silniki i bogate wyposażenie. Największą popularnością cieszą się samochody takich marek jak Mercedes, BMW i Porsche. Najczęściej można je kupić już z kierownicą po lewej stronie, więc przygotowania sprowadzają się do wymiany oświetlenia, dostosowania prędkościomierza i przeprogramowania nawigacji GPS, jeśli samochód jest w nią wyposażony.

Japońscy klienci chętnie kupują europejskie auta marek premium z kierownicą po lewej stronie, ponieważ jest to dla nich symbol statusu. Symbolika ta ma dwa wymiary. Pierwszy to wymiar czysto finansowy, ponieważ już sama cena Porsche 911 czy Mercedesa AMG nie należy do najniższych. Drugi to poczucie wyższości nad innymi kierowcami, ponieważ w Japonii obowiązuje ruch lewostronny. Posiadając auto przystosowane do ruchu prawostronnego, właściciel pokazuje, że jest lepszym kierowcą niż przeciętny Japończyk.

Niski przebieg samochodów z Japonii - dlaczego Japończycy jeżdżą mniej?

Samochody sprowadzane z Japonii wyróżniają się niskim przebiegiem, nawet w przypadku aut mających 20 lub 30 lat. Dlaczego tak się dzieje? Tutaj kluczowe są dwie kwestie. Pierwsza to podatki, opłaty drogowe i ograniczenia w ruchu. Dla przykładu, w Tokio ok. 2/3 mieszkańców w ogóle nie ma samochodu w domu. Według danych z 2023 r., w Japonii tylko 590 na 1000 osób ma jakikolwiek samochód. 

Samo miasto jest tak ciasno zabudowane, że w wielu miejscach trudno poruszać się takimi autami, do jakich jesteśmy przyzwyczajeni w Europie. Dlatego, jeśli ktoś kupuje samochód typowo do codziennego użytku, to wybiera tzw. kei car. To małe i praktyczne auta z silnikami o niewielkiej pojemności. Ich właściciele mogą liczyć na specjalne ulgi podatkowe i przede wszystkim na w miarę swobodne poruszanie się po miastach.

Kolejna kwestia to wysoka jakość transportu publicznego w Japonii. Duże miasta mają rozbudowany system metra, które zawsze przyjeżdża na czas. Podobnie jest z przemieszczaniem się pomiędzy miastami, gdzie można liczyć na super szybkie pociągi. Oczywiście nie ma róży bez kolcy i w przypadku małych miasteczek i wsi posiadanie samochodu jest konieczne i tu odsetek osób mających uprawnienia do kierowania pojazdami oraz samych samochodów jest większy.

Dlaczego samochody z Japonii są takie zadbane?

Doskonały stan techniczny to jedna z wizytówek japońskich samochodów. W przypadku aut klasy premium oczywiste jest, że jeśli ktoś dysponuje odpowiednimi środkami, żeby mieć w Japonii np. BMW M5, to ma też pieniądze na utrzymanie samochodu w należytym stanie technicznym.

Druga kwestia to badania techniczne pojazdów w Japonii. Obowiązkowa inspekcja (Shaken) jest przeprowadzana co dwa lata. Na stacji diagnostycznej sprawdzane są podwozie, zawieszenie, hamulce, układ wydechowy i wiele innych elementów. Diagnosta sprawdza też, czy samochód nie ma zamontowanych nielegalnych modyfikacji.

W przeliczeniu na złotówki koszt takiego badania to ponad 6 tys. zł i w przeciwieństwie do polskich stacji kontroli pojazdów, za badanie trzeba zapłacić przed jego wykonaniem. Japońscy diagności są do tego stopnia nieugięci, że na forach internetowych można znaleźć wiele postów, gdzie użytkownicy przyznają, że przed każdym obowiązkowym przeglądem odwiedzają warsztat, żeby tymczasowo zdemontować wszelkie dołożone przez siebie akcesoria.

Jak sprowadzić auto z Japonii?

Choć import samochodów z Japonii zyskał na popularności, to warto wiedzieć, że zakup samochodów na aukcjach nie należy do łatwych. Domy aukcyjne współpracują tylko z podmiotami zarejestrowanymi w kraju kwitnącej wiśni. Dlatego najlepiej skorzystać z usług pośredników, którzy profesjonalnie sprowadzają auta z Japonii. Sakura Motors to jedna z takich firm. 

Wystarczy umówić się na spotkanie, określić budżet i oczekiwania, a jej pracownicy zajmą się przeprowadzeniem całego procesu. Ten obejmuje znalezienie samochodu, weryfikację jego stanu, udział w licytacji, a następnie sprowadzenie auta do Europy, pomoc przy opłatach celnych oraz skarbowych i wreszcie przywiezienie go pod wskazany adres oraz pomoc w przygotowaniu do rejestracji w Polsce.

Korzystając z usług profesjonalnego pośrednika masz pewność, że w garażu stanie twój wymarzony samochód w bogatej specyfikacji, z mocnym silnikiem i w doskonałym stanie technicznym.

Materiał sponsorowany przez Sakura Motors
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
KOMENTARZE WYŁĄCZONE
Sekcja komentarzy coraz częściej staje się celem farm trolli i polem do dezinformacji. Dlatego zdecydowaliśmy się wyłączyć możliwość komentowania pod tym artykułem.
Redakcja o2.pl
Zobacz także:
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić