Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Materiał sponsorowany przez Henkel | 

Henkel Polska i Fundacja Nasza Ziemia podsumowują IV edycję projektu edukacyjnego "Lekcja Nieśmiecenia"

Właśnie zakończyła się IV edycja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego "Lekcja Nieśmiecenia", organizowanego przez Henkel Polska we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. Wzięło w niej udział 166 szkół z całej Polski. W tej edycji można było wygrać 20 stacji do praktycznej nauki selektywnej zbiórki odpadów oraz aż trzy granty finansowe, a najbardziej aktywna szkoła została uhonorowana tytułem i tablicą pamiątkową "Ambasadora Nieśmiecenia". To nagroda za szczególny wkład w szerzenie idei dbania o środowisko i inspirowanie lokalnej społeczności do codziennych działań na rzecz czystości.

Henkel Polska i Fundacja Nasza Ziemia podsumowują IV edycję projektu edukacyjnego "Lekcja Nieśmiecenia"
(materiały partnera)

Projekt "Lekcja Nieśmiecenia" już od 2020 roku inspiruje uczniów i nauczycieli do działań na rzecz ochrony środowiska, zachęcając do wdrażania zasad recyklingu, ograniczenia odpadów oraz dbałości o czystość otoczenia. W tegorocznej edycji konkursu dano możliwość udziału wszystkim placówkom oświatowym, zapraszając do rywalizacji nie tylko szkoły podstawowe, lecz również przedszkola czy szkoły artystyczne, młodzieżowe domy kultury, bursy szkolne czy młodzieżowe ośrodki wychowawcze. Tym razem uczestnicy mieli za zadanie opracować kampanię promującą dbałość o czystość i odpowiedzialne gospodarowanie odpadami, zwłaszcza w miejscach naturalnie pięknych. Projekt musiał zawierać plan działań, opis celów kampanii oraz wskazanie grupy docelowej, którą mogła być społeczność szkolna, lokalna lub rodzice. W pracy konkursowej uczniowie lub podopieczni placówki, we współpracy z koordynatorem, mieli również za zadanie przedstawić narzędzia promocyjne, takie jak film, plakat, piosenka czy komiks oraz określić, gdzie zostaną one zaprezentowane.

Czwarta edycja Lekcji Nieśmiecenia pokazała, że każdy z nas może działać na rzecz lepszej przyszłości. W tym roku wzięło udział aż 166 szkół, co potwierdza, że edukacja ekologiczna inspiruje młode pokolenia do dbania o planetę. W obliczu wyzwań, takich jak zmiany klimatu czy zanieczyszczenie środowiska, kluczowe jest odpowiedzialne gospodarowanie zasobami i segregacja odpadów. Cieszymy się, że możemy wspierać młodzież w budowaniu świadomej, ekologicznej postawy – mówi Aleksandra Gawlas, Dyrektor ds. Marketingu w dziale Henkel Consumer Brands w Henkel Polska.

(materiały partnera)

Laureaci czwartej edycji

Komisja konkursowa wyłoniła 20 laureatów konkursu. Dodatkowo, po raz pierwszy, szkoły i placówki oświatowe miały również możliwość wygrania grantów finansowych w wysokości 3000 zł, 2000 zł i 1000 zł. Laureatami grantów zostali:

  • I Miejsce i nagrodę w wysokości 3000 zł otrzymała Szkoła Podstawowa nr 312 im. Ewy Szelburg-Zarembiny w Warszawie,
  • II Miejsce i nagrodę w wysokości 2000 zł otrzymała Szkoła Podstawowa nr 8 im. Jana Pawła II w Trzebini,
  • III Miejsce i nagrodę w wysokości 1000 zł otrzymała Szkoła Podstawowa im. Powstańców Śląskich w Nędzy.

Komisja konkursowa wyróżniła również "Ambasadora Nieśmiecenia 2024" – tym tytułem uhonorowano Szkołę Podstawową nr 8 im. Mikołaja Kopernika w Gnieźnie.

(materiały partnera)

W tym roku dodatkowo zapytaliśmy nauczycieli, którzy skorzystali z bezpłatnych materiałów edukacyjnych, o ich opinię. To, co nas napełniło prawdziwą radością, to stwierdzenie wszystkich zapytanych, że materiały są przydatne w pracy i wartościowe merytorycznie. To bardzo motywujące, bowiem taki był zamysł dla projektu "Lekcja Nieśmiecenia": dostarczyć kadrze pedagogicznej pomoc dydaktyczną teoretyczną: w postaci ciekawie podanej wiedzy i praktyczną: w postaci stacji do nauki selektywnej zbiórki odpadów. Liczne i atrakcyjne zgłoszenia konkursowe oraz pobrania materiałów edukacyjnych są dla nas prawdziwą nagrodą. Bardzo za to zaufanie dziękujemy, a laureatom IV edycji z całego serca gratulujemy! – mówi Prezes Fundacji Nasza Ziemia, Beata Butwicka.

O projekcie

"Lekcja Nieśmiecenia" to projekt edukacyjny, który wspiera szkoły w procesie edukacji ekologicznej, związanej z segregacją odpadów. Ma na celu przekazanie dzieciom praktycznej wiedzy z zakresu ekologii oraz wyrabianie w nich właściwych zachowań i nawyków. Projekt jest skierowany do uczniów i nauczycieli do szkół podstawowych, przedszkoli oraz placówek oświatowych, którzy otrzymają bezpłatne, autorskie materiały do przeprowadzenia lekcji ekologii na temat właściwej segregacji odpadów. Projekt "Lekcja Nieśmiecenia" realizowana jest z zaangażowaniem marek należących do firmy, takich jak Syoss, Silan, Schwarzkopf Gliss, Bref, Palette, Perwoll, Persil, Schauma, Clin, Somat, Fa, E, Schwarzkopf taft, Pur. Inicjatywa wpisuje się w realizację pro-środowiskowych zobowiązań firmy Henkel. Celem tych działań jest tworzenie trwałych rozwiązań, które łączą odpowiedzialność społeczną z dbałością o planetę i ludzi.

(materiały partnera)

O firmie Henkel

Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym, jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies jest światowym liderem rynku klejów, uszczelniaczy i powłok funkcjonalnych. Dział Consumer Brands zajmuje wiodącą pozycję na wielu rynkach świata, zwłaszcza w obszarze produktów do pielęgnacji włosów oraz środków piorących i czystości. Trzy najsilniejsze marki to Loctite, Persil i Schwarzkopf. W 2023 roku Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie prawie 22 mld euro i skorygowany zysk operacyjny w wysokości około 2,6 mld euro. Akcje uprzywilejowane spółki wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. Firma posiada jasną strategię zrównoważonego rozwoju z konkretnymi celami, a idea ta ma w Henklu długą tradycję. Firma założona w 1876 zatrudnia dziś około 50 tysięcy pracowników na całym świecie, tworzących zaangażowany i zróżnicowany zespół o silnej kulturze korporacyjnej, wspólnym systemie wartości i motcie: "Pioneers at heart for the good of generations". Więcej informacji na www.henkel.com oraz www.henkel.pl.

Materiały graficzne są dostępne na stronie: http://www.henkel.com/press

Materiał sponsorowany przez Henkel
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 17.01.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Awantura turystów w Tajlandii. "Polacy, nie róbcie tak"
Donald Tusk: Ochrona granic to święty obowiązek każdego rządu
Dwa tysiące osobników. To miasto zalały dziki
800+ dla Ukraińców. Trzaskowski: jeśli mieszkają i płacą podatki w Polsce
Prorosyjscy hakerzy zaatakowali na Whatsappie. Wystarczyło jedno kliknięcie
Denerwuje cię Danielle Collins? Novak Djoković ma zupełnie inne zdanie
GRU szkoli dywersantów. Tak Rosjanie planują kolejne operacje w Europie
Kontrowersyjna wymiana Birmy z Rosją. To junta wysłała za myśliwce
Fenomenalna Izabela Marcisz. Drugie złoto na Uniwersjadzie w Turynie
Starcie gigantów. Świątek kontra Raducanu w Australian Open
Archeolodzy wprost zaniemówili. Niesamowite odkrycie w Pompejach
KOMENTARZE WYŁĄCZONE
Sekcja komentarzy coraz częściej staje się celem farm trolli i polem do dezinformacji. Dlatego zdecydowaliśmy się wyłączyć możliwość komentowania pod tym artykułem.
Redakcja o2.pl
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić