Na Euro 2020 Polacy grali w grupie z Hiszpanią, ze Słowacją i ze Szwecją. Tylko w zremisowanym meczu z Hiszpanami zdobyli punkt. Ze Słowacją przegrali 1:2, a ze Szwecją 2:3.
Oczekiwania w narodzie były duże. Polacy masowo zasiedli przed telewizorami, co widać po statystykach - aż 69 proc. uczestników badania, które zostało przeprowadzone dla o2.pl na panelu Ariadna, przyznało, że interesowało się poczynaniami reprezentacji Polski na Euro 2020. 35 proc. wybrało odpowiedź "zdecydowanie tak", a 34. proc. – "raczej tak". Obojętność deklarowało 28 proc. respondentów: opcję "raczej nie" zaznaczyło 15 proc., a "zdecydowanie nie" – 13 proc.
Euro 2020. Polacy dostali tróję od rodaków
Badani surowo ocenili grę biało-czerwonych. Pytani, jaką ocenę wystawiliby im za grę w trakcie Euro 2020, najwięcej respondentów (30 proc.) wskazało "dostateczną", czyli 3. 28 proc. wybrało "dopuszczającą" (2), a 23 proc. – niedostateczną (1).
11 proc. uczestników badania było bardziej łaskawych dla Polaków, oceniając ich grę jako "dobrą" (4). Tylko 1 proc. uznał ją za "bardzo dobrą" (5). Żaden z respondentów nie uważał pracy polskich piłkarzy za "celującą" (6), a 7 proc. zaznaczyło wariant "trudno powiedzieć".
Zapytaliśmy też badanych, jakiego słowa by użyli, aby określić swoje emocje po klęsce biało-czerwonych. Najwięcej badanych (33 proc.) wskazało "rozczarowanie". Na drugim miejscu (18 proc.) było "zażenowanie", a 16 proc. twierdzi, że odebrało ich grę z obojętnością. U 15 proc. wzbudziła "smutek", u 10 proc. – "wstyd".
Respondenci wskazali również, kto według nich ponosi największą odpowiedzialność za wynik polskiej drużyny. Najwięcej, bo aż 43 proc. uczestników badania, uważa, że wina rozkłada się na wszystkich po równo. 32 proc. wskazało trenera, a 2 proc. – kapitana Roberta Lewandowskiego.
Przeczytaj także: Holecka była zdegustowana. Takich pasków w TVP wcześniej nie było
Badanie odbyło się w dniach 25-28 czerwca na panelu Ariadna. Wzięło w nim udział 1082 osób powyżej 18. roku życia i zostało przeprowadzone metodą CAWI.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.