oprac. Karol Osiński| 

Poważna luka w Viaplay. Liga Mistrzów dostępna w Polsce

0

Od wtorku do czwartku użytkownicy Viaplay mogli oglądać w Polsce Ligę Mistrzów ze skandynawskim komentarzem. To efekt niedopatrzenia, które natychmiastowo zostało sprostowane przez włodarzy stacji. Prawa do rozgrywek w Polsce ma wyłącznie Canal+.

Poważna luka w Viaplay. Liga Mistrzów dostępna w Polsce
Robert Lewandowski (PAP, SEBASTIEN NOGIER)

Użytkownicy platformy Viaplay zwrócili uwagę, że posiadając polską subskrypcję, można oglądać mecze z duńskim komentarzem. Z uwagi na wyłączne prawa stacji Canal+ do Ligi Mistrzów, żadna stacja ani platforma streamingowa (bez uprzedniej umowy lub zezwolenia) nie może udostępniać rozgrywek na swoich kanałach.

Mimo zabezpieczeń w postaci geoblokady użytkownicy często oszukują lokalizację za pomocą narzędzi VPN. Dzięki temu wykupują znacznie tańsze subskrypcje w innych krajach i oglądają mecze na tych platformach. Zgodnie z doniesieniami serwisu Wirtualne Media, w Polsce można było zalogować się do skandynawskich serwisów Viaplay.

W przypadku duńskiego i szwedzkiego, poza standardowymi treściami, dostępne były również mecze Ligi Mistrzów. Dziennikarze skontaktowali się z Biurem Obsługi Klienta polskiego oddziału Viaplay i po skierowaniu pytań, dlaczego taka sytuacja miała miejsce, na zagranicznych wersjach zaczął pojawiać się komunikat: "Nie można odtworzyć zawartości. Poczekaj chwilę i spróbuj ponownie. Jeśli to nie zadziała, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: #dziejesiewsporcie: Skradli show. To była akcja-marzenie

Luka w Viaplay. Polacy mogli obejrzeć Ligę Mistrzów z duńskim komentarzem

Skandynawscy przedstawiciele Viaplay nie poinformowali, jak długo luka w geoblokadzie występowała w Polsce, lecz zapewnili, że ograniczają dostęp do oferowanych przez nich treści wyłącznie do tych dostępnych do użytkowników serwisu w danym kraju, w którym użytkownicy zarejestrowali swoje konta.

Zweryfikowaliśmy sytuację, która wystąpiła w Polsce, gdzie część spośród profili naszych użytkowników była w stanie uzyskać dostęp do treści objętych geoblokadą. Zaistniała sytuacja obejmowała jedynie urządzenia internetowe korzystające z dostępu do serwisu poprzez stronę. Kwestia ta została zgłoszona do naszego działu technicznego i niezwłocznie rozwiązana - informują przedstawiciele Viaplay w rozmowie z Wirtualnymi Mediami.
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić