Robert Lewandowski wygrał plebiscyt FIFA na Piłkarza Roku w sposób zdecydowany. Polak wygrał z legendami piłki nożnej - Lionelem Messim i Cristiano Ronaldo - w sposób zdecydowany, ponieważ okazał się najlepszy w każdej z czterech kategorii głosujących. To sprawiło, że Polak jest obecnie na ustach całego świata.
Zobacz także: Okropna kontuzja znanego sportowca
Wizerunek Roberta Lewandowskiego dużo zyskał
Eksperci od marketingu sportowego zgodnie twierdzą, że ten sukces wyniesie Roberta Lewandowskiego na wyżyny popularności. Jeszcze kilka lat temu było wręcz niewyobrażalne, aby Polaka klasyfikować przed Cristiano Ronaldo, Lionelem Messim czy Neymarem. Teraz jednak to stało się faktem.
Na ostatnich sukcesach Polak zyska popularność na całym świecie. Wcześniej był kojarzony głównie w Polsce i Niemczech, gdzie kibice na co dzień żyli jego występami. Jednak w sezonie 2019/2020 pokazał, że jest świetnym piłkarzem niezależnie od tego czy gra w niemieckiej Bundeslidze, czy w Lidze Mistrzów.
Z wizerunkowego punktu widzenia to duża korzyść, może ułatwić pozyskanie globalnych kontraktów reklamowych i podnieść ich wartość. Lewandowski już wcześniej był oczywiście znany na całym świecie, ale ta nagroda to swoiste postawienie kropki nad i - powiedziała Aleksandra Marciniak ze Sport Biznes Polska dla portalu wirtualnemedia.pl
Zobacz także: Lewandowski nosi zegarek za ponad pół miliona!
Robert Lewandowski może zyskać ogromne pieniądze
Zdaniem Marcina Bratkowskiego, eksperta z Arskom Group, nagroda otrzymana w plebiscycie FIFA może zwrócić na Lewandowskiego uwagę największych firm na świecie. Wcześniej takie marki mogły nie brać Polaka pod uwagę przy międzynarodowych kampaniach, jednakże skala ostatnich sukcesów pokazuje, że Lewandowski jest już graczem o światowej popularności.
Wystarczy zobaczyć na ostatnie ruchy największego obecnie sponsora Roberta Lewandowskiego, marka Huawei, dopiero w maju tego roku rozszerzyła współpracę ambasadorską na całą Europę, wcześniej "grała" wizerunkiem kapitana naszej kadry tylko w Europie Środkowo-Wschodniej oraz Skandynawii. Robertowi szkodziło przede wszystkim to, że swoje sukcesy osiągał głównie w Bundeslidze, która nie jest globalnie tak popularna jak Premier League, La Liga czy Serie A. Teraz, jako triumfator Ligi Mistrzów oraz laureat nagrody Piłkarza Roku FIFA, powinien zyskać na atrakcyjności dla globalnych marek. Ale wciąż - ważniejsza jest tu Liga Mistrzów, niż sama - będąca jej wypadkową - nagroda - powiedział Bratkowski dla portalu wirtualnemedia.pl.
Mówiąc krótko, najbliższe miesiące mogą przynieść dla Polaka wysyp kontraktów reklamowych. Biorąc pod uwagę jego obecną skalę popularności można się spodziewać, że umowy z Robertem Lewandowskim nie będą opiewały na kilka milionów złotych, a kilkanaście milionów euro. To duża zmiana, która zarówno pozwoli zarobić kapitanowi polskiej reprezentacji, jak i siłą rzeczy zwiększy zainteresowanie naszym krajem.
Zobacz także: Rajskie wakacje Grzegorza Krychowiaka
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.