Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

pogoda
Warszawa
14°
Tomasz Bodył
Tomasz Bodył | 
aktualizacja 

Dostałeś maila od Bogorii Bernat? To ściema, lepiej go nie otwieraj!

22

Na skrzynki e-mailowe wielu osób trafiają wiadomości od osób o tak egzotycznych imionach i nazwiskach jak Racibor, Agrypina, Bronimir, Radzimierz, Alfons, Izajasz, Cyryla, Czcibor, Kunegunda czy Nataniel. Różnych kombinacji imion i nazwisk jest nieskończenie wiele, a łączy je jedno: takie osoby oczywiście nie istnieją. To tylko sprytny sposób na ominięcie filtrów antyspamowych.

Dostałeś maila od Bogorii Bernat? To ściema, lepiej go nie otwieraj!
(iStock.com)

Alfons Majcher pyta w tytule wiadomości: "za mało światła w domu?" I namawia do zakupu lampy LED. Agrypina wspomina coś o grzybicy stóp i proponuje na to niezawodny środek, Celestyn ma za to coś na gryzonie, a Kaliksta chce ci sprzedać poduszki do masażu, po których znikną bóle pleców.

Wszystkie te e-maile zawierają link, który przekierowuje nas na stronę reklamującą dany produkt i można go tam zamówić. Powielający się układ strony i jej szata graficzna wskazuje na to, że stoi za tym ta sama firma. Jaka - nie wiadomo, bo nie ma żadnych jej danych. Jest jedynie formularz do składania zamówień oraz zakładka "kontakt”, gdzie również jest do wypełnienia jedynie formularz. Wysyłamy wiadomość, ale nikt na nią nie odpowiada.

Mamy więc do czynienia z normalnym spamem reklamowym i nie byłoby w nim nic ciekawego, gdyby nie te dość egzotyczne imiona. Dlaczego ktoś zadaje sobie tyle trudu, żeby je wyszukać a następnie się nimi posługuje? Czy w tym szaleństwie jest metoda?

- Spam o niestandardowym imieniu zmniejsza liczbę punktów na skanerach antyspamowych – tłumaczy Kamil J. Dudek z portalu dobreprogramy.pl.

- Dziwne, acz poprawne imię to statystycznie wyższa szansa na prawdziwego e-maila, niż spam z "nierzucającego się w oczy" imienia. Jeżeli oba e-maile są oznaczone jako spam, a jeden jest od Janka, a drugi od Agrypiny, filtr uznaje Agrypinę za coś mniej naciąganego, niż "byle Janek".

Czy poza tym, że zawierają niechciane przez nas oferty reklamowe, niosą również inne zagrożenia?

- Zależy, co jest po drugiej stronie linku. Może tylko reklamy. Może wirusy. Może kod wykorzystujący dziury? – przestrzega Kamil J. Dudek, więc lepiej je usuwać bez otwierania.

(o2.pl, Tomasz Bodył)

Spamerzy praktycznie bezkarni
Wszystkie te e-maile mają dość dziwne adresy oraz rzadko spotykaną domenę ".icu"

- Domena ta została przydzielona pewnemu podmiotowi w Luksemburgu – informuje biuro prasowe Ministerstwa Cyfryzacji. I dodaje: - Serwer, z którego nadany został e-mail można ustalić poprzez analizę nagłówka. Należy przy tym zauważyć, że prowadzący rejestr TLD [domen najwyższego poziomu – TB] odsprzedaje parkowanie subdomen innym podmiotom. Dodatkowo spam może być wysyłany z kont pocztowych tworzonych w botnetach. Zatem ustalenie konta, z którego nadano spam, nie oznacza, że został on wysłany przez prawowitego właściciela konta.

Spam jest nielegalny, ale, jak widać, trudno też ustalić jego nadawcę i wyciągnąć wobec niego konsekwencje:

- W UE obowiązuje przepis 2002/58/EC, art. 13, który mówi, że nie wolno rozsyłać treści reklamowych bez zgody odbiorcy – mówi nam Anna Rymsza z portalu dobreprogramy.pl.

- Większość spamerów ma to w nosie, bo mają i na to sposoby, więc czują się nieuchwytni. Na przykład na stronie jest zgoda na spam opisana źle albo bez jej udzielenia nie dostanie się tego, czego oczekujemy, np. klucza do hotelu, dostępu do internetu w kawiarni, dostawy zakupów itp. eśli już jakimś cudem uda się spamera wyśledzić, możesz próbować wystąpić o odszkodowanie, ale skuteczność takich spraw jest, o ile wiem, bardzo niska – dodaje.

Czy przed spamem można się jakoś uchronić?

- Filtry, niewiele więcej – mówi Kamil J. Dudek.

Problem w tym, że, jak pokazuje powyższy przykład, one również bywają zawodne.

Przeczytaj też:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
"Absolutnie nie do pomyślenia". Arabowie zaskoczeni postawą Polaków
Chciał nakręcić film o Ukraińcach w Sudży. "Przynieśli chleb i wodę"
"Długie to za mało". Kierowca bmw nagrany na A4
Wyryli swastykę na Tesli. Musk nie gryzł się w język. "Są karmieni propagandą"
Podatek za nieswoje psy? Wszystko przez zdjęcie na Facebooku
Odstrzał 164 jeleni na Mazurach. "Działania były niezbędne"
"Zmęczony" rowerzysta. Nagranie niesie się po sieci
Niemcy alarmują ws. zmiany czasu. "Ryzyko wzrośnie"
Wjechał w dom. Dramatyczna walka służb
Policja szuka Wojtka i Sandry. Nastolatkowie zniknęli bez śladu
Wyniki Lotto 28.03.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Zagłębili się w Morzu Śródziemnym. Naukowcy mówią o niepokojącym odkryciu
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić