ZUS informuje na swojej stronie internetowej, że otrzymuje sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym. Ta metoda polega na tym, że oszuści podszywają się pod numer lub nazwę kontaktu.
Na telefonie odbiorcy wyświetla się informacja o tym dzwoniącym lub piszącym wiadomość, a w rzeczywistości dzwoni lub pisze ktoś inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod pracowników banków czy urzędów - wyjaśnia ZUS na swojej stronie internetowej.
Klienci zgłaszają, że odbierają połączenia z numeru infolinii ZUS (22 560 16 00 - taki numer wyświetla się na ekranie). Dzwoniący pytają m.in. o potwierdzenie zmiany numeru telefonu podanego na PUE ZUS oraz czy ZUS ma poinformować bank o zmianie numeru.
Czytaj także: Burza po finale WOŚP. Powołują się na certyfikat CE
ZUS reaguje na działania oszustów. Ważny komunikat
Zakład Ubezpieczeń Społecznych dosadnie reaguje na te poczynania oszustów. "Konsultanci Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numeru telefonu podanego na PUE ZUS ani w banku" - podkreślono na zus.pl.
Konsultanci infolinii ZUS kontaktują się z klientami zwykle po wcześniejszym ich telefonie lub w związku ze sprawą prowadzoną w ZUS. Telefony z ZUS mogą też dotyczyć wezwania na kontrolę prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego - podsumowano.
Czytaj także: Linda się nie hamował. Odpowiedź na antenie Radia Maryja