Automaty ustawione są za bramkami kontroli bezpieczeństwa, a konkretnie w strefie Schengen - między bramkami 25/26 i 27/28 i w strefie non-Schengen - przy punkcie Transfer Desk PLL LOT oraz w hali odbioru bagażu.Jeden telefon znajduje się w strefie ogólnodostępnej na poziomie przylotów, obok telefonów do biur "Lost and Found".
Mają charakterystyczny żółty kolor. Można z nich bezpłatnie dzwonić na telefony stacjonarne i komórkowe, a także, po wybraniu przycisku A, B, C lub D, w szybki sposób połączyć się ze służbami lotniskowymi, informacją, służbą medyczną czy Komisariatem Policji Portu Lotniczego.
Internauci chwalą to rozwiązanie. "Brawo", "świetny pomysł" - piszą pod postem na Facebooku. Ale nie brakuje też pomysłów na kolejne zmiany: "kiedy wodopoje?", "uruchomcie jeszcze wszystkie dostępne gniazda elektryczne do ładowania elektroniki, bo to, co jest, woła o pomstę do nieba" - komentują. A przedstawiciele lotniska odpowiadają, że wszystkie pomysły przekażą dalej. W przypadku wodopojów odpowiedź była nawet konkretna: "Szybciej, niż można by się spodziewać".
Osoby, które będą chciały zadzwonić za granicę, będą mogły to zrobić za pomocą kart Telegrosik czy Telepin.
Dodatkowo w istniejących już infokioskach wprowadzono możliwość bezpośredniego połączenia z informacją lotniskową. Oznacza to, że nie trzeba już tracić czasu na chodzenie po lotnisku, by zapytać o lot czy bagaż.
Do końca roku na warszawskim lotnisku ma stanąć 5 dodatkowych infokiosków posiadających identyczne funkcjonalności jak obecne.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.