Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Mają dość fałszywych recenzji. Chcą wprowadzić specjalną ustawę

5

We Włoszech powstała ustawa, której celem jest zwalczanie problemu fałszywych recenzji dotyczących restauracji i hoteli. Projekt przewiduje wprowadzenie zasad regulujących sposób zamieszczania opinii w internecie, co ma pomóc w zapewnieniu ich wiarygodności.

Mają dość fałszywych recenzji. Chcą wprowadzić specjalną ustawę
Włochy walczą z fałszywymi recenzjami w internecie (Pixabay)

Włoski rząd podjął inicjatywę mającą na celu zwalczanie fałszywych recenzji w internecie, które dotyczą restauracji i hoteli. Projekt ustawy, przygotowany przez ministra do spraw przedsiębiorczości i Made in Italy Adolfo Urso, został przedstawiony na obradach rządu Giorgii Meloni.

Nowe przepisy mają wprowadzić regulamin, który wymaga od konsumentów ujawnienia tożsamości oraz potwierdzenia, że byli klientami ocenianego miejsca. Recenzje muszą być zamieszczane w ciągu 15 dni od skorzystania z usługi i zawierać szczegółowe informacje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Katalog korzyści UE dla Polski. "My cały czas gonimy"

Propozycja ustawy znana jako projekt Adolfo Urso zakłada, że opinie o miejscach noclegowych mają być bardziej przejrzyste, a konsumentowi pozostaje konieczność potwierdzenia swojej tożsamości przed zamieszczeniem opinii. Projekt poparty został przez Codacons, które podkreśliło wpływ recenzji na decyzje konsumentów.

Właściciele lokali będą mieli prawo do odpowiedzi na recenzje, a w niektórych przypadkach mogą zażądać ich usunięcia, jeśli są starsze niż dwa lata lub nieautentyczne. Zabroniony będzie handel recenzjami w zamian za zniżki lub inne korzyści. Działalność platform publikujących recenzje będzie nadzorowana przez włoski urząd regulacyjny ds. mediów.

Włochy walczą z fałszywymi recenzjami

Turyści nierzadko spotykają się z różnicą między zdjęciami hoteli a rzeczywistością. Afera związana z hotelem w Apulii dowodzi, że prawo konsumenta do zgodności oferty z rzeczywistością jest nieodzowne. Sąd w Mediolanie orzekł, że klientowi należy się zwrot pieniędzy za rezerwację, gdyż jego oczekiwania względem basenu i siłowni nie zostały spełnione.

Największa włoska organizacja obrony praw konsumentów, Codacons, wyraziła zadowolenie z prac nad ustawą. Wskazano, że recenzje mają znaczący wpływ na decyzje konsumentów, co potwierdzają badania, według których 77 proc. obywateli czyta recenzje przed dokonaniem zakupu lub rezerwacji.

Codacons podkreśla konieczność eliminacji fałszywych recenzji i karania podmiotów kupujących pozytywne opinie. Organizacja popiera również wymóg ujawniania tożsamości autorów recenzji.

Autor: MAWI
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Zaniedbywał konie, nie szanował turystów. Decyzja po ujawnieniu nagrań
O krok od śmierci. Kreatywność uratowała jej życie
Jak dostać czerwoną kartkę w 15 sekund? Prezentuje młody piłkarz
Mistrz Polski poleciał do Belgii. W toalecie czekał absurd
Zakop na grządkach z bratkami. Będą kwitły całe lato
Nie żyje Halina Kolińska, bohaterka Powstania Warszawskiego. Miała 101 lat
"Imitacja działań pokojowych". Kreml krytykuje propozycję rozejmu w Ukrainie
Które produkty warto jeść na czczo, a które lepiej omijać?
Policjanci nie kryli zaskoczenia. 35-latek złapany na gorącym uczynku
Aż roi się w oczach. Tyle "karteczek" za wycieraczką
Policjant pobił i wywiózł mężczyznę do lasu. Usłyszał wyrok
Urządzili im pokaz fajerwerków pod oknami. Sąsiedzi mają dość. Gmina zabiera głos
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić