Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Mają dość fałszywych recenzji. Chcą wprowadzić specjalną ustawę

0

We Włoszech powstała ustawa, której celem jest zwalczanie problemu fałszywych recenzji dotyczących restauracji i hoteli. Projekt przewiduje wprowadzenie zasad regulujących sposób zamieszczania opinii w internecie, co ma pomóc w zapewnieniu ich wiarygodności.

Mają dość fałszywych recenzji. Chcą wprowadzić specjalną ustawę
Włochy walczą z fałszywymi recenzjami w internecie (Pixabay)

Włoski rząd podjął inicjatywę mającą na celu zwalczanie fałszywych recenzji w internecie, które dotyczą restauracji i hoteli. Projekt ustawy, przygotowany przez ministra do spraw przedsiębiorczości i Made in Italy Adolfo Urso, został przedstawiony na obradach rządu Giorgii Meloni.

Nowe przepisy mają wprowadzić regulamin, który wymaga od konsumentów ujawnienia tożsamości oraz potwierdzenia, że byli klientami ocenianego miejsca. Recenzje muszą być zamieszczane w ciągu 15 dni od skorzystania z usługi i zawierać szczegółowe informacje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Katalog korzyści UE dla Polski. "My cały czas gonimy"

Propozycja ustawy znana jako projekt Adolfo Urso zakłada, że opinie o miejscach noclegowych mają być bardziej przejrzyste, a konsumentowi pozostaje konieczność potwierdzenia swojej tożsamości przed zamieszczeniem opinii. Projekt poparty został przez Codacons, które podkreśliło wpływ recenzji na decyzje konsumentów.

Właściciele lokali będą mieli prawo do odpowiedzi na recenzje, a w niektórych przypadkach mogą zażądać ich usunięcia, jeśli są starsze niż dwa lata lub nieautentyczne. Zabroniony będzie handel recenzjami w zamian za zniżki lub inne korzyści. Działalność platform publikujących recenzje będzie nadzorowana przez włoski urząd regulacyjny ds. mediów.

Włochy walczą z fałszywymi recenzjami

Turyści nierzadko spotykają się z różnicą między zdjęciami hoteli a rzeczywistością. Afera związana z hotelem w Apulii dowodzi, że prawo konsumenta do zgodności oferty z rzeczywistością jest nieodzowne. Sąd w Mediolanie orzekł, że klientowi należy się zwrot pieniędzy za rezerwację, gdyż jego oczekiwania względem basenu i siłowni nie zostały spełnione.

Największa włoska organizacja obrony praw konsumentów, Codacons, wyraziła zadowolenie z prac nad ustawą. Wskazano, że recenzje mają znaczący wpływ na decyzje konsumentów, co potwierdzają badania, według których 77 proc. obywateli czyta recenzje przed dokonaniem zakupu lub rezerwacji.

Codacons podkreśla konieczność eliminacji fałszywych recenzji i karania podmiotów kupujących pozytywne opinie. Organizacja popiera również wymóg ujawniania tożsamości autorów recenzji.

Autor: MAWI
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Katastrofa samolotu. Na pokładzie ponad 70 osób
Ogromne zmiany w skierowaniach. Tylko na tych zasadach wyjedziesz do sanatorium
Doszło do "nieodwracalnych zniszczeń". Dramat na granicy polsko-czeskiej
Zwierzęce symbole świąt, to nie tylko renifery. Lista jest dłuższa
Pociągi stanęły w Boże Narodzenie. Paraliż kolei w całej Norwegii
Mają negatywny wpływ i sieją grozę. Jest pilny apel
Tak zachował się kierowca z Czech. To świąteczny cud, że nikomu nic się nie stało
Mroczna przeszłość karpia. Przyczynił się nawet do powodzi
Tragedia w Wigilię. Pożar pod Warszawą pochłonął życie jednej osoby
Placki ziemniaczane, pączki i gra w karty. Tak wygląda Chanuka
Lubisz podróżować? Sprawdź swoją wiedzę w krzyżówce
Jutrznia na Gody. Dawna tradycja bożonarodzeniowa na Mazurach
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić