Ustandaryzowanie oznaczeń hoteli według gwiazdek ma pomóc w wyborze noclegów klientom z całego świata. Jednak w praktyce szybko możemy się przekonać, że sam standard jest różny w różnych krajach. Przyjęło się jednak, że im więcej gwiazdek w danym hotelu, tym wyższy standard oferty. Te z pięcioma gwiazdkami mają odpowiadać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów.
Luksusowe hotele od kuchni. Jakość pracy niejednego rozczaruje
Pięciogwiazdkowe hotele spotkamy zarówno w miastach, jak i mniejszych miejscowościach, szczególnie tych wypoczynkowych m.in. w górach, nad morzem czy na Mazurach.
Wielu z nas cieszy pobyt w luksusowym kurorcie. Niewielu jednak wie, jak w praktyce hotele te pracują, aby ugościć swoich klientów. Ich sztuczki bywają niepokojące. Obnażyła je "Gazeta Wyborcza".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Darek ma 10 lat doświadczenia w gastronomii. Jak wyznaje, serwowanie posiłków w luksusowych kurortach ma niewiele wspólnego ze świeżością.
Naleśniki, gofry, krokiety, pierogi — wszystko co trafia na stół, jest już gotowe i czeka zapakowane próżniowo. Nawet jajecznica jest w płynie, a ciasta zamrożone.
Co ciekawe, personel hotelowy je to samo, co goście. Jednak w takim stanie, który już nawet nie nadaje się na szwedzki stół dwugwiazdkowego hotelu. Dlatego przypadków zatruć wśród pracowników nie brakuje.
Złośliwie można powiedzieć, że warunki, w jakich żyje personel hotelu jest przeciwwagą warunków, w jakich przebywają ich goście. Z tego powodu często w hotelach pracują osoby bez jakiegokolwiek doświadczenia, przysyłane przez agencje zatrudnienia.
Ci z doświadczeniem nie chcą pracować w warunkach, jakie oferują te hotele. Personel zazwyczaj śpi w wieloosobowych pokojach, mając niewiele łazienek i kuchenek do dyspozycji.