aktualizacja 

Personel pokładowy się uśmiecha? "Powiem ci, co tak naprawdę robimy"

25

Stewardesy i stewardzi w liniach lotniczych mają mnóstwo znanych tylko sobie sposobów na komunikowanie się i działanie, o których my, zwykli pasażerowie, nie mamy pojęcia. Jak się okazuje - witanie nas w drzwiach bądź przechadzanie się korytarzem nie jest tylko oznaką dobrego, pro-klienckiego zachowania.

Personel pokładowy się uśmiecha? "Powiem ci, co tak naprawdę robimy"
Kat Kamalani (Instagram)

Latanie w przestworzach i zwiedzanie różnych zakątków świata to fajna praca - fakt. Jednocześnie to praca ogromnie wymagająca, wycieńczająca fizycznie ze względu na zmiany czasu i warunki a także stresująca bo niosąca ze sobą bardzo dużą odpowiedzialność. Dodać do tego hałaśliwych, namolnych pasażerów i już nie każdy z nas miałby tyle samozaparcia, żeby postarać się o zatrudnienie w charakterze stewarda czy stewardessy.

Za tymi plusami i minusami idzie też cała gama metod, które stosuje personel pokładowy, żeby przelot był bezpieczny.

Pierwsza z metod zaczyna się już w momencie wejścia na pokład samolotu, kiedy stewardzi czekają, aby przywitać pasażerów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Miasta pokrył czarny pył. Niezwykłe widoki na Sycylii po wybuchu Etny
Czy zdarzyło Ci się kiedyś wejść do samolotu i zobaczyć stewardessy stojące tutaj, witające Cię? Albo stewardessy spacerujące tam i z powrotem po przejściu? Powiem ci, co tak naprawdę robimy. Kiedy wchodzisz do samolotu i widzisz nasze uśmiechnięte twarze – my tak naprawdę patrzymy na ciebie od góry do dołu i staramy się znaleźć nasze ABP, czyli sprawnych fizycznie ludzi, którzy pomogą nam w sytuacji awaryjnej. Na przykład personel wojskowy, strażacy, pielęgniarki, lekarze. Tak więc w nagłych przypadkach, na przykład w przypadku konieczności wylądowania samolotu lub w przypadku naruszenia bezpieczeństwa, wiemy, kto jest na pokładzie naszego samolotu i kto może nam pomóc - wyjaśnia Kat Kamalani, która przez lata pracowała jako stewardessa.

To jednak nie koniec. Przechadzając się po samolocie, personel pokładowy przygląda się dokładnie, czy któreś z pasażerów nie jest przypadkiem przedmiotem handlu ludźmi. Jak się okazuje - takie osoby też podróżują samolotami linii lotniczych. Ważne, żeby je wyłapać i, w miarę możliwości, udzielić pomocy.

Stewardessa o sekretach pracy w samolocie. "Dzwonią bo chcą colę lub mają udar"

W momencie, kiedy pasażerowie zajmą już swoje miejsca wewnątrz samolotu, zaczynają dzwonić dzwonki po obsługę personelu pokładowego. Nigdy nie wiadomo, z jakim problemem dzwonią. Jak mówi Kat Kamalani, w jej środowisku przyjęło się określenie "Cola lub udar", co oznacza, że albo chcą coś do picia, albo to nagły przypadek medyczny i potrzebują pomocy.

Trwa ładowanie wpisu:tiktok
Nigdy nie wiemy, co się wydarzy, dlatego musimy zareagować tak szybko, jak to możliwe. Na szczęście rzadko zdarza się taka sytuacja awaryjna. W większości przypadków, zanim samolot w ogóle wystartuje, ludzie narzekają i proszą, abyśmy przenieśli ich na lepsze miejsce - wyjaśniła Kat.
Autor: EWS
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić