Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Polski turysta utknął na Maderze. Próbuje wrócić do kraju od tygodnia

9

Choć wielu z nas marzy o tym, by nie musieć wracać z urlopu, takiego obrotu spraw mało kto zazdrości. Po tym jak lot Ryanaira został odwołany 17 sierpnia, polski turysta wraz z rodziną utknął na Maderze.

Polski turysta utknął na Maderze. Próbuje wrócić do kraju od tygodnia
Pasażer utknął na lotnisku. Linie lotnicze umywają ręce (Adobe Stock)

Nie tak koniec wakacji wyobrażał sobie pan Bartosz. Mężczyzna wraz z rodziną miał zaplanowany lot na 20.25 w sobotę, 17 sierpnia. Na lotnisku okazało się jednak, że Ryanair odwołał zaplanowane loty.

Gdy podobnie jak cała rzesz innych, rozczarowanych turystów próbował dowiedzieć się czegoś w punkcie informacyjnym, powiedziano mu jedynie, że lot wstrzymano i nie ma szans w tym dniu dostać się z powrotem na kontynent.

Regularnie kontaktowałem się z biurem obsługi klienta Ryanaira, ale bezskutecznie. Usunęli wszystkie dane z aplikacji, tak, jakby mojego lotu nie było. Brak jakichkolwiek propozycji z ich strony, poza sugestią zwrotu kosztów i szukania rozwiązania na własną rękę - opowiada mężczyzna w rozmowie z "Gazetą Wyborczą".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: FlixBus pojedzie na nowe lotnisko w Radomiu? "Chciałbym zobaczyć, że faktycznie wystartuje"

Mężczyzna opowiada, że sam musiał zorganizować sobie nocleg i wynająć samochód na własny koszt. Gdy we wtorek otrzymał wiadomość od linii lotniczych o możliwości lotu do Sewilli, był pewien, ze jego koszmar się skończy.

Zawnioskowaliśmy o przebukowanie naszego sobotniego lotu na lot z Sewilli do Krakowa, ale ten też został... odwołany! Teraz celujemy w sobotni z Malagi. Koszmar. O kosztach nie wspomnę - relacjonuje turysta na łamach GW.

Ryanair nie odniósł się do sprawy, dziennikarze Gazety skontaktowali się w tej sprawie z Urzędem Lotnictwa Cywilnego, które krok po kroku wyjaśnia procedurę jaką powinien przejść poszkodowany pasażer.

W pierwszej kolejności pasażer powinien złożyć reklamację u przewoźnika. Może to zrobić, wypełniając formularz na stronie danej linii lotniczej lub wysyłając skargę w formie papierowej na jej adres. Jeśli proces reklamacyjny u danego przewoźnika lotniczego zakończył się niesatysfakcjonująco dla pasażera, lub przewoźnik lotniczy nie odpowiedział na reklamację w terminie 30 dni, pasażer może dochodzić swoich roszczeń przed sądem powszechnym, a w postępowaniu może konsumentowi pomóc Powiatowy (Miejski) Rzecznik Konsumentów - wyjaśnia biuro prasowe ULC.
Autor: BBI
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Fałszywy Biały Miś z Krupówek zwinął biznes. Dostał 70 mandatów
Najstarsze wzmianki o nim pochodzą z 1816 roku. Trafił właśnie na Wawel
Kłobuck pożegnał zamordowanego księdza. Na pogrzebie tłumy
Pocałował piłkarkę w usta. Sprawa wróci do sądu
Dodaj do ciasta na oponki. Wyjdą miękkie i delikatne
Zarzuty dla lekarki i pielęgniarek z DPS w Zielonej Górze. W ranach zalęgły się larwy much
Polska piłka nożna coraz bliżej czołówki. Wymarzona 15. w zasięgu
Tajemniczy balon na Podlasiu. Służby badają podejrzany pakunek
Masz tuje? Nie zapomnij wykonać tego zabiegu przed nadejściem wiosny
Asteroida YR4. NASA wydała komunikat
Kuracjusze narzekają na posiłki w Ciechocinku. "Lepiej mają lokatorzy w chlewiku"
Zabójcze pułapki. Niesamowite odkrycie na dnie morza
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić